اوزون تراپی مو چیست و چگونه انجام می شود؟

اوزون تراپی مو چیست

افراد بسیاری از مشکلات عمده پوست و مو نظیر ریزش مو، خشکی و وز شدن موهای خود و پوسته پوسته شدن پوست سر رنج می برند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های درمانی متعددی برای درمان مشکلات پوست و مو به وجود آمده است؛ اما شاید هیچ کدام به اندازه اوزون تراپی، ارزان قیمت و بدون عوارض جانبی نباشند. با مطالعه این مقاله درخواهید یافت که اوزون تراپی مو چیست و چه مزایایی دارد.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت تجهیزات اوزون تراپی مو تماس بگیرید.”]

اوزون تراپی چیست؟

اوزون (O3) گازی طبیعی با واکنش پذیری بسیار بالاست که از اتم های اکسیژن تشکیل شده و به صورت طبیعی در لایه جو زمین وجود دارد. این گاز که محافظی قدرتمند در برابر اشعه های مضر نور خورشید به شمار می رود، امروزه به صورت مصنوعی و در آزمایشگاه نیز تولید می شود. اوزون تراپی نیز یک روش درمانی جدید برای معالجه بیماری های مختلف با استفاده از مولکول های اوزون است. در این روش، پزشک متخصص پس از شناخت دقیق بیماری و میزان نیاز بدن بیمار، اقدام به تزریق گاز اوزون و معالجه بیماری می کند. مولکول های اوزون برای مشکلات جسمی گسترده از سرطان تا زخم های عفونی مفید بوده و از سیستم ایمنی بدن انسان محافظت می کنند.

اوزون تراپی مو چیست؟

اکنون که با گاز اوزون آشنا شدید، می توانیم بگوییم که اوزون تراپی مو چیست و چه فایده ای برای مو دارد. همانطور که گفتیم، اوزون تراپی روشی درمانی برای معالجه مشکلات پوست و مو است. در اوزون تراپی مو با تزریق گاز اوزون به پوست سر، مولکول های اوزون داخل پوست اکسید شده و نوعی پروتئین طبیعی به نام پپتون ایجاد می کنند. با به هم پیوستن پپتون ها، لایه ای محافظ بر روی هر تار مو ایجاد می شود که از ساقه مو در برابر آسیب، محافظت می کند.

اوزون تراپی با تقویت لایه بیرونی مو به نام کوتیکول، پوست سر و ساقه مو را تقویت کرده و باعث جوانسازی موهای شما می شود. این روش تقریبا به مدت 10 هفته تاثیر خود را حفظ می کند. در واقع مدت تاثیر مولکول های O3 به میزان سلامت موهای شما بستگی دارد؛ اما اگر پس از اوزون تراپی مو از موهای خود محافظت کنید، ماندگاری آن بیشتر هم خواهد شد.

مزایای اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو جوان کننده مو بوده و با رساندن مواد غذایی مورد نیاز مو، باعث تقویت پوست سر، ریشه و ساقه های موی شما می شود. به همین دلیل فواید و خواص اوزون تراپی مو  می تواند از ریزش شدید مو و شکنندگی ساقه های مو جلوگیری کند. این روش به دلیل افزایش درصد اکسیژن موجود در خون، گردش خون در بدن را بهبود بخشیده، در نتیجه می تواند با عفونت های پوست سر مبارزه کند و قارچ ها و میکروب های آن را از بین ببرد. این ویژگی باعث شده تا اوزون تراپی مو روشی موثر برای درمان خارش و شوره سر شناخته شود.

اگر موهای نازک، کم پشت و بیحالی دارید، با این روش می توانید ضخامت طبیعی ساقه های مو را برگردانده و موخوره را نیز درمان کنید. اوزون تراپی مو حتی می تواند با ترمیم و تقویت ساقه مو، باعث رشد مجدد مو شده و موهای شما را پرپشت و جذاب جلوه دهد. یکی دیگر از مشکلات موی آسیب دیده، خشک شدن و از دست دادن رطوبت آن است. با اوزون تراپی مو می توانید رطوبت مورد نیاز مو را تامین کنید.

مولکول های اوزون حبس شده در تارهای مو، همراه خود رطوبت را نیز داخل مو حبس می کنند. به همین دلیل می توانند موهای شکسته، نازک، کدر و وز را درمان کرده و باعث درخشندگی ساقه های مو شوند. علاوه بر همه این ها، اوزون تراپی مو روشی موثر برای جلوگیری از سفید شدن زودهنگام موهای شما است. چرا که می تواند با تغذیه فولیکول مو، آن را تقویت کرده و رنگ طبیعی موهای شما را حفظ کند.

عوارض اوزون تراپی مو

اگرچه اوزون گازی محافظ و قدرتمند محسوب می شود، اما به همان اندازه خطرناک و سمی است. تزریق بیش از حد مولکول های اوزون به داخل پوست سر ممکن است باعث مسمومیت بدن شده و عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل تاکید می کنیم که برای اوزون تراپی مو حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از میزان نیاز بدنتان به گاز اوزون مطمئن شود و از عوارض اوزون تراپی مو در امان بمانید. گاز O3 برای مادران باردار و شیرده و همچنین نوزاد آن ها بسیار مضر است. همچنین اگر به آلرژی و حساسیت های شدید پوستی مبتلا هستید، از انجام اوزون تراپی مو پرهیز کنید.

عوارض اوزون تراپی

روش انجام اوزون تراپی مو

برخلاف سایر روش های مراقبت از مو، صرفا با دانستن اینکه اوزون تراپی مو چیست و چگونه انجام می شود، نمی توانید به درمان موهای خود در منزل اقدام کنید. اوزون تراپی باید حتما در مراکز درمانی و توسط پزشک متخصص انجام شود. این روش توسط دستگاه مخصوصی انجام می شود که به کابینی با اندازه سر شما مجهز است. مراکز و کلینیک های مجاز زیبایی پوست و مو با خرید دستگاه ازون تراپی مو و استخدام یک پزشک متخصص به ارائه خدمات مربوطه به مشتریان می پردازند.

در این روش پزشک متخصص پس از قرار دادن سر و موهای شما درون کابین، با استفاده از جریان آب گرم، دمای داخل کابین را به 40 درجه سانتیگراد می رساند. با قرار گرفتن مو در این دما منافذ موهای شما کاملا باز شده و مولکول های اوزون می توانند وارد ریشه و ساقه های مو شوند. داخل دستگاه علاوه بر جریان آب گرم، امواج فراصوت نیز وجود دارد که باعث تجزیه مولکول های آب و ترکیب آن ها با مولکول های اکسیژن می شود. اتم های اکسیژن ترکیب شده با آب، از راه فولیکول به پیاز مو نفوذ کرده و تاثیرگذاری خود را آغاز می کنند.

برای اینکه تاثیر مولکول های اکسیژن بیشتر شود، دمای داخل کابین به طور ناگهانی کاهش یافته و هوای کابین سرد می شود. این سرما برای بسته شدن منافذ مو و پوست سر الزامی است. با بسته شدن منافذ مو، اتم های اکسیژن داخل ساقه مو حبس می شوند. در نتیجه تاثیرگذاری آن ها بیشتر شده و درمان به شکل موثرتری انجام می گردد. در انتها باید بدانید که تعداد جلسات اوزون تراپی و اینکه اوزون تراپی مو چند جلسه است به عوامل متعددی نظیر میزان آسیب و یا حجم و بلندی موهای شما بستگی دارد.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت تجهیزات اوزون تراپی مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید