اوزون تراپی مو چند جلسه است و هر جلسه چقدر طول می کشد؟

اوزون تراپی مو چند جلسه است

اوزون تراپی مو چیست؟

یکی از روش های درمانی برای رفع مشکلات پوست و مو، اوزون تراپی است. در این روش گاز اوزون به پوست سر تزریق می شود و پس از اکسید شدن در پوست، پیتون را ایجاد می کند. پیتون ها نوعی پروتئین هستند که یک لایه محافظ بر روی تک تک تارهای مو به وجود می آورند. بدین شکل از ساقه مو در برابر آسیب های گوناگون نگهداری می شود. افرادی که می خواهند اوزون تراپی انجام دهند باید بدانند اوزون تراپی مو چند جلسه است و نکات لازم را قبل و بعد از آن رعایت کنند.

در این روش درمانی که به وسیله دستگاه اوزون تراپی مو در کلینیک های زیبایی یا آرایشگاه ها مجاز انجام می شود، پوست سر و ساقه مو تقویت و از ریزش مو جلوگیری می شود. رفع قارچ های پوست سر، رفع میکروب های پوست و مو، درمان خارش پوست سر، رفع شوره سر، حفظ ضخامت طبیعی مو، رفع موخوره و تامین رطوبت موها از جمله فواید اوزون تراپی مو می باشد.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت تجهیزات اوزون تراپی مو تماس بگیرید.”]

اوزون تراپی مو چند جلسه است؟

اطلاع از تعداد جلسات اوزون تراپی یکی از سوالات اصلی کسانی است که از مشکلات پوست سر و مو رنج می برند. تعداد جلسات اوزون تراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر اساس این عوامل کم و یا زیاد خواهد شد. این عوامل به صورت زیر است:

۱- وضعیت سلامت مو و پوست سر

برای انجام اوزون تراپی، وضعیت مو و پوست سر اهمیت زیادی دارد. موهایی که از طریق رنگ و مواد شیمیایی آسیب دیده اند، نیاز به تعداد جلسات اوزون تراپی بیشتری دارند. اگر مشکلی در پوست سر و موی افراد وجود نداشته باشد و موها در شرایط ایده آلی به سر ببرند، تعداد جلسات اوزون تراپی کاهش پیدا می کند. در بیشتر مواقع موهای سالم پس از یک جلسه اوزون تراپی نتیجه رضایت بخشی می گیرند.

۲- عکس العمل موها به اوزون تراپی

هر پوست و مویی شرایط و وضعیت متفاوتی دارد. به همین دلیل برای دانستن اینکه اوزون تراپی مو چند جلسه است باید عکس العمل موها نسبت به این شیوه درمانی مشخص شود. از آنجایی که انواع موها در شرایط یکسانی به سر نمی برند، پس این کاملا طبیعی است که عکس العمل موی افراد متفاوت باشد. بعضی از موها پس از یک جلسه نتیجه فوق العاده ای دریافت می کنند و بعضی نیز باید چند جلسه آن را تکرار نمایند.

۳- تشخیص متخصص

پیش از انجام اوزون تراپی باید شرایط پوست سر و موی شما مورد بررسی قرار گیرد. متخصص اوزون تراپی پس از بررسی ها و ارزیابی های مختلف، تعداد جلسات درمان را مشخص می کند. گاهی در طی درمان ممکن است تعداد جلسات اوزون تراپی بنا بر تشخیص متخصص، کم و یا زیاد شود. این بستگی به اثربخشی اوزون تراپی در رفع مشکلات موی شما دارد.

اوزون تراپی مو تجهیزات

هر جلسه اوزون تراپی مو چقدر طول می کشد؟

اکنون می دانیم که اوزون تراپی مو و تعداد جلسات آن به چه عواملی بستگی دارد اما سوال دیگر این است که هر جلسه اوزون تراپی چند دقیقه زمان می برد. برای مرحله ای که دمای داخل کابین دستگاه افزایش می یابد تا منافذ موها باز شود، ۳ تا ۷ دقیقه زمان لازم است. پس از آن روند دما کاهش یافته و هوای داخل کابین دستگاه اوزون تراپی کاملا سرد می شود.

از این طریق منافذ باز شده موها بسته می شوند. زمانی که مشخص شود اوزون تراپی مو چند جلسه است می توان زمان کلی درمان را تعیین کرد. تاثیر و ماندگاری این شیوه درمانی در هر فردی متفاوت است و تقریبا تا ۱۰ هفته تاثیر خود را بر روی موها حفظ خواهد کرد. هر چه مراقبت از موهای اوزون تراپی شده بیشتر باشد، ماندگاری آن نیز طولانی تر خواهد شد.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت تجهیزات اوزون تراپی مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید