عوارض اوزون تراپی مو چیست؟ | راهکارهای پیشگیری از آن

عوارض اوزون تراپی مو

اوزون یا O3 گازی است که از ترکیب اتم های اکسیژن تشکیل می شود. این گاز به طور طبیعی در لایه اتمسفر وجود دارد و از زمین در برابر پرتوهای مضر خورشید، محافظت می کند. اما امروزه می توان اوزون را در آزمایشگاه نیز به صورت مصنوعی تولید کرد. گاز اوزون کاربردهای بسیاری در صنعت، کشاورزی و بهداشت و درمان دارد، می تواند بیماری های گسترده ای از قبیل دیابت، سرطان، مشکلات قلبی و حتی ریزش مو را نیز درمان کند. البته فواید اوزون تراپی مو خیلی بیشتر از درمان ریزش موهای شما است؛ اما در کنار همه این فواید، ممکن است مشکلاتی جزئی نیز به همراه داشته باشد. در این مطلب به عوارض اوزون تراپی مو و روش های مقابله با آن خواهیم پرداخت.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت تجهیزات اوزون تراپی مو تماس بگیرید.”]

معایب و عوارض اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو را می توان با اطمینان کم خطر ترین روش درمانی مشکلات پوست و مو دانست. بسیاری از مراکز زیبایی پوست و مو با خرید دستگاه اوزون تراپی مو اقدام به ارائه این خدمت به مراجعین می کنند. اوزون تراپی مشکلات شایعی که در سایر روش ها مانند کراتینه کردن موها وجود دارد، دیده نمی شود. با این حال پیش از اقدام به اوزون تراپی موهای خود، لازم است با چند نکته برای پیشگیری از عوارض احتمالی آن آشنا شوید.

1) مسمومیت

اوزون گازی قدرتمند و سمی است که اگر به چشم، بینی یا دهان وارد شود، مسمومیت ایجاد می کند. البته هنگام اوزون تراپی مو فقط موهای شما درون دستگاه مایکرومیست قرار می گیرد و گاز اوزون، از طریق منافذ پوست سر وارد بدن می شود. اما همین مقدار هم اگر بیش از اندازه لازم باشد، ممکن است موجب مسمومیت پوستی شود. به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از اوزون تراپی مو حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از میزان دقیق نیاز بدنتان به اوزون، مطمئن شود.

2) سوزش چشم و آبریزش بینی

یکی از شایع ترین عوارض اوزون تراپی مو سوختن چشم ها و آبریزش بینی است. این عارضه بیشتر در کسانی دیده می شود که حساسیت و آلرژی دارند. به همین دلیل کسانی که به حساسیت های شدید دچار هستند، بهتر است انجام اوزون تراپی را تا درمان کامل خود به تعویق بیندازند. اما اگر میزان حساسیت تان خیلی شدید نیست، نگران نباشید. چرا که این مشکل معمولا پس از 2 تا 3 ساعت به طور کامل بهبود پیدا می کند.

معایب اوزون تراپی مو

3) حالت تهوع و استفراغ

گاز اوزون، ترکیبی با بویی خاص است. افرادی که بینی حساسی دارند، ممکن است به بوی ترکیبات این گاز حساسیت نشان داده و دچار حالت تهوع یا در موارد شدیدتر استفراغ شوند. البته این عارضه کاملا موقتی بوده و پس از چند ساعت بهبود پیدا می کند. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی به سر می برید، به دلیل به هم خوردگی هورمون ها بیشتر اذیت خواهید شد. لذا بهتر است اوزون تراپی موهای خود را به پس از پایان دوران شیردهی موکول کنید.

4) سردرد

یکی دیگر از عوارض اوزون تراپی مو سردردهای ملایمی است که در افراد بسیاری مشاهده می شود. خوشبختانه سردردهای حاصل از اوزون تراپی مو کاملا موقتی و بسیار سبک هستند. اما اگر تحمل همین سردرد سبک را هم ندارید، یک قرص مسکن دردتان را برطرف خواهد کرد. این عارضه پس از 2 تا 3 روز به طور کامل رفع خواهد شد.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت تجهیزات اوزون تراپی مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید