آیا بوتاکس مو باعث ریزش میشود؟ | بررسی دلایل و راه حل ها

آیا بوتاکس مو باعث ریزش میشود

بوتاکس مو یکی از روش های شناخته شده برای درمان موهای آسیب دیده است. این روش برخلاف روش های جوانسازی شیمیایی، کاملا طبیعی بوده و برای ترمیم و تقویت موها به کار می رود. افرادی که می خواهند بوتاکس مو انجام دهند باید پیش از آن اطلاعات لازم را در این باره به دست آورند تا چالش ها و نگرانی های خود را برطرف کنند. یکی از چالش های مهم این است که آیا بوتاکس مو باعث ریزش میشود و راهکار آن چیست. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه مطلب به بررسی آن می پردازیم.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو روشی برای رفع شکنندگی، موخوره و درمان آسیب های وارد شده به پوست و موی سر است. فرق بوتاکس مو با کراتینه این است که در این روش شکاف های مو با مواد طبیعی پر می شوند و ریشه موها از درون تقویت می گردد. بوتاکس مو سرشار از آمینواسیدها، مواد معدنی، کراتین، کلاژن، ویتامین B5، ویتامین E و روغن خاویار می باشد.

حجم موها پس از بوتاکس کم نمی شود و به دلیل وجود کراتین در ترکیبات سازنده بوتاکس، تارهای مو قدرت خود را بازیابی نموده و شاداب و درخشان دیده می شوند. با استفاده از این روش رطوبت لازم به ساقه مو می رسد و موها خشک و وز نخواهند شد.

علت  و راه حل ریزش مو پس از بوتاکس

شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پس از خرید بوتاکس مو و انجام بوتاکس، دچار ریزش شده اید و برای رفع آن خودتان را به آب و آتش زده اید‌. نگران نباشید زیرا با یافتن علت اصلی ریزش مو می توانید از راهکار مناسب آن استفاده کرده و با دقت به انجام مراقبت های بعد از بوتاکس مو از شر ریزش مو راحت شوید. در ادامه این علل و راهکارها را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

۱- انتخاب نادرست مواد و روش بوتاکس

در پاسخ به افرادی که می گویند آیا بوتاکس مو باعث ریزش میشود باید گفت که نیاز موی انسان ها با هم متفاوت است و به همین دلیل پیش از انجام بوتاکس باید مشکل موها و نیاز آنها شناخته شود. پس از آن نوبت به انتخاب مواد بوتاکس و روش استفاده از آن می رسد.

این کار باید توسط یک فرد متخصص انجام شود و شما نباید دخالتی در این موضوع داشته باشید. اگر مواد بوتاکس و روش انتخابی برای موی شما مناسب نباشد، امکان ریزش مو وجود دارد. پس اگر اخیرا موهایتان را بوتاکس کرده اید و با ریزش مواجه شده اید باید به بررسی نیاز موها و بوتاکس انجام شده بپردازید تا ایراد کار مشخص شود.

۲- استفاده از بوتاکس فیک

مواد موجود در بوتاکس فیک به ظاهر همانند بوتاکس مرغوب می باشد اما کیفیت آن در سطح پایینی قرار دارد. پس از انجام بوتاکس با چنین موادی نه تنها تقویت مو و پوست سر اتفاق نمی افتد بلکه مشکلات بسیاری برای انسان به وجود می آید. گاهی با به کار بردن بوتاکس فیک، پوست سر به شدت تحریک شده و علاوه بر آن ساقه مو ضعیف می گردد. تحریک پوست سر، سلامت ریشه موها را به خطر می اندازد و منجر به ریزش مو می شود. برای رفع این مشکل باید پیش از انتخاب مرکز بوتاکس به تحقیق در مورد آن بپردازید و از اصل بودن بوتاکس و انتخاب بهترین مارک بوتاکس مو نیز اطمینان حاصل کنید.

۳- به کار بردن شامپوی نامناسب

بخش مهمی از ریزش مو پس از بوتاکس ناشی از مراقبت های بعد از آن می باشد. برای اطلاع از اینکه آیا بوتاکس مو باعث ریزش میشود باید به تغییرات حاصل از بوتاکس بیشتر توجه کنید. اگر پس از بوتاکس مو از شامپوی فری سولفات استفاده نکنید از عمر بوتاکس خود کم خواهید کرد و باید برای تمدید آن مجددا به مرکز معتبری مراجعه نمایید. این موضوع به دلیل این است که این شامپوها به آسانی کراتین موجود در بوتاکس را از روی موها پاک می کنند.

اگر از شامپوی فری سالفات استفاده می کنید نباید انتظار پاک کنندگی دیگر شامپوها را از این مدل داشته باشید. اگر پوست سر خود را با این شامپو شستشو دهید، چربی آن کاهش می یابد. حال اگر در شستن چربی پوست سر کوتاهی کنید، تجمع چربی اتفاق افتاده و در نهایت موها ریزش پیدا می کنند.

۴- محصولات مراقبتی غیرموثر

محصولات مراقبتی بسیاری در سطح بازار به فروش می رسد. اگر این محصولات استانداردهای لازم را نداشته باشند نباید پس از بوتاکس مورد استفاده قرار گیرند. حال اگر فردی بدون داشتن اطلاعات لازم از اسپری های نرم کننده و دیگر محصولات مشابه استفاده کند، مانع رسیدن اکسیژن به مو شده و با ایجاد یک لایه بر روی موهای بوتاکس شده سبب چرب و کدر شدن مو می گردد.

اسپری مو

آیا بوتاکس مو با ریزش ارتباطی دارد؟

برای بررسی اینکه آیا بوتاکس مو باعث ریزش میشود باید به این موضوع توجه داشته باشید که مواد بوتاکس با لایه خارجی هر تار مو در تماس هستند و هیچ تماسی با ریشه مو ندارند. این در حالی است که برای ریزش مو باید ریشه ها تحریک شده و یا تضعیف شوند. علاوه بر این زمانی که بوتاکس مو انجام شود رطوبت رسانی به موها صورت گرفته و پوست و مو در وضعیت متعادلی قرار می گیرند.

بدین شکل ریشه ها نیز تقویت شده و از خشکی پوست جلوگیری می شود. اگر چربی و رطوبت سطح پوست سر و موها در رده طبیعی قرار داشته باشد، از ریزش مو جلوگیری می شود. بر این اساس می توان گفت که اگر پس از بوتاکس مو ریزش اتفاق بیفتد علت آن بوتاکس نیست و باید علت آن را در موارد گفته شده در بخش قبلی جویا شوید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید