فرق بوتاکس مو با کراتینه | کدام یک برای موهای من بهتر است؟

فرق بوتاکس مو با کراتینه

داشتن موهای زیبا آرزوی هر انسانی است زیرا بخش مهمی از زیبایی چهره به خوش فرم بودن موها بستگی دارد. صاف بودن موها اصلی ترین حالت برای داشتن موهای زیبا می باشد. دو روش بوتاکس و کراتینه مو برای صاف کردن موها به کار می روند. بیشتر افراد فرق بوتاکس مو با کراتینه را نمی دانند و در بسیاری از مواقع از روش نادرست استفاده می کنند.

هر فردی برای صافی موهای خود باید روش صحیحی را انتخاب کند تا نتیجه دلخواه خود را به دست آورد. در این مطلب به بررسی بوتاکس مو و کراتینه می پردازیم تا با این دو روش فوق العاده برای صافی مو بیشتر آشنا شوید. اگر شما هم به دنبال صاف کردن موهای خود هستید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس و کراتین مو تماس بگیرید.”]

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یک روش درمانی برای احیا و بازسازی موهایی است که به دلایل گوناگونی آسیب دیده اند. برای موهای وز شده که دارای موخوره نیز هستند بوتاکس مو بهترین راه درمانی محسوب می شود. این روش درمانی، زیبایی موها را به دنبال دارد و سبب می شود که موها به صورت صاف و یکدست دیده شوند. فرق بوتاکس مو با کراتینه در این است که در بوتاکس از موادی حاوی انواع پروتئین ها، ویتامین ها، آمینو اسیدها و لیپیدها برای بازسازی مو استفاده می گردد.

اگر قصد شما خرید بوتاکس مو و انجام بوتاکس برای موهایتان می باشد، باید در ابتدا بدانید که موهای آسیب دیده فرد به این مواد آغشته شده و ماساژ داده می شوند. پس از اینکه تمامی موها به این مواد آغشته شدند باید مدت زمانی سپری شود و موها به آرامی شسته شوند. بعد از خشک کردن موها با تکنیکی مخصوص و به وسیله سشوار، شکاف های تار مو پر شده و موها به صورت صاف، براق و ابریشمی دیده می شوند.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه کردن موها عملی است که به منظور زیبایی و صاف کردن موها انجام می شود. پس از انجام این روش، کسانی که موهایی مجعد یا آسیب دیده دارند به موهایی صاف و ابریشمی دست پیدا می کند. فرق بوتاکس مو با کراتینه در این است که کراتینه با مواد فرمالدئید انجام می شود. این مواد صرفا برای صافی موهای فر، مجعد و ناصاف به کار می روند و با فرمول ها و روش های گوناگونی بر روی موها اجرا می شوند.

اگر قصد خرید کراتین مو را دارید، باید بدانید که کراتینه به پیاز مو نفوذ کرده و پروتئین موجود در   آن سبب استحکام و زیبایی موها می شود. پس از کراتینه کردن، موها به صورت سالم، درخشان، صاف و زیبایی دیده می شوند. برخی از مواد کراتینه به هنگام قرار گرفتن بر روی مو، گازهای سمی منتشر می کنند و به همین دلیل باید از مواد کراتینه مرغوب با فرمالدئید کمتر برای کراتینه کردن موها استفاده شود.

تفاوت های بوتاکس مو با کراتینه

فرق بوتاکس مو با کراتینه از جنبه های گوناگونی قابل بحث و بررسی می باشد. اطلاع از تفاوت های این دو روش باعث می شود که از شیوه درستی برای صاف کردن موها استفاده گردد. این دو روش از نظر مواد سازنده، ساختار و اجرا، دوام و ماندگاری و قیمت تفاوت هایی دارند‌. در ادامه هر یک از این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

بوتاکس بهتر است یا کراتین

فرق بوتاکس مو با کراتینه از نظر مواد سازنده

برای بوتاکس و کراتینه مو از مواد یکسانی استفاده نمی شود. برای بوتاکس مو از مواد طبیعی تری نسبت به کراتینه استفاده می شود. در این روش مواد مغذی در اختیار مو قرار می گیرند تا ترمیم و احیا شوند. این در حالی است که برای کراتینه کردن مو از مواد مغذی کمتری استفاده می شود و مواد شیمیایی بیشتری بر روی موها قرار می گیرند.

مواد سازنده بوتاکس مو کم خطرتر از مواد کراتینه هستند و بیشتر خاصیت درمانی دارند‌. میزان فرمالدئید موجود در مواد کراتینه با خطرات ناشی از آن ارتباط مستقیمی دارد. هر اندازه که فرمالدئید کمتری در مواد کراتینه وجود داشته باشد، آسیب کمتری به موی شما وارد می شود. با این حال انتخاب بهترین مارک بوتاکس مو می تواند کیفیت موهای شما را پس از انجام بوتاکس افزایش دهد.

فرق بوتاکس مو با کراتینه از نظر ساختار و اجرا

فرق بوتاکس مو با کراتینه از نظر ساختار و اجرا نیز قابل بررسی می باشد. بوتاکس مو برای موهای آسیب دیده انجام می شود تا از طریق مواد مغذی، احیای مو انجام شود. هدف از بوتاکس مو درمان موهای آسیب دیده است البته بوتاکس مو می تواند به میزان کمی موهای شما را صاف تر ونرم تر  کند. میزان صافی مو در این روش کمتر از شیوه کراتینه است. در کراتینه بیشتر به زیبایی موها توجه می شود. افرادی که از موهای خود و فرم آن خسته شده اند اما موهای سالمی دارند از کراتینه مو استفاده می کنند. این روش به جهت صافی مو انجام شده و ناهمواری های مو از طریق آن از بین می رود. کراتین و دکلره یکی دیگر از مواردی است که انجام اصولی آن می تواند سبب زیبایی بیشتر موهایتان شود.

فرق بوتاکس مو با کراتینه از نظر دوام و ماندگاری

کراتینه و بوتاکس مو از نظر دوام و ماندگاری تفاوت هایی دارند. به طور کلی دوام بوتاکس بین ۲ تا ۴ ماه و دوام کراتینه بین ۳ تا ۶ ماه می باشد. این مدت زمان در هر فردی با هر مویی متفاوت است. افرادی که از موهای خود پس از بوتاکس یا کراتینه با دقت نگهداری می کنند و تمامی نکات مهم در این زمینه را اجرا می نمایند، ماندگاری بیشتری را تجربه خواهند کرد. هیچ یک از این روش ها دائمی نیستند و اگر از نظر شستشو و نگهداری موها به اصول مربوطه توجه شود، مدت زمان ماندگاری آن طولانی تر خواهد شد.

فرق بوتاکس مو با کراتینه از نظر قیمت

فرق بوتاکس مو با کراتینه از نظر قیمت و هزینه ها مورد توجه افراد می باشد. برای مقایسه این دو روش نمی توان قیمت مشخصی را در نظر داشت زیرا با توجه به نوع و مرغوبیت مواد مورد استفاده، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. همچنین حجم و اندازه موها بر قیمت بوتاکس و کراتینه تاثیر خواهد گذاشت.

مشخصا کراتینه و بوتاکس موهای بلند قیمت بیشتری نسبت به موهای کوتاه دارد. اگرچه برای این دو روش قیمت مشخص و ثابتی نمی توان ارائه داد اما بوتاکس مو به دلیل تخصصی بودن آن قیمت بیشتری دارد و توسط هر فردی نیز قابل اجرا نمی باشد.

تفاوت بوتاکس و کراتینه

در نهایت اما کراتینه بهتره یا بوتاکس مو؟

کراتینه و بوتاکس مو دو روش متفاوت با تاثیرات مختلفی بر روی مو می باشند. افرادی که موهای سالمی دارند و فقط می خواهند آن را صاف و ابریشمی کنند باید از روش کراتینه استفاده نمایند. این روش بیشتر بر زیبایی موها تاثیر دارد و به عنوان یک روش درمانی قوی شناخته نمی شود.

فرق بوتاکس مو با کراتینه سبب شده تا افرادی که موهای آسیب دیده و وز شده دارند از بوتاکس مو بیشتر استفاده کنند. در بوتاکس مو، مواد مغذی و املاح مورد نیاز به مو تزریق و سبب احیای آن می گردد. میزان صافی مو در بوتاکس کمتر از کراتینه است و اگر فردی صرفا قصد صاف کردن موهای خود را دارد باید از کراتینه استفاده کند.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس و کراتین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید