آیا موی کراتین شده را میتوان دکلره کرد؟ | کراتین و دکلره

کراتین و دکلره

کراتین و دکلره از جمله موارد مربوط به زیبایی موی خانم ها هستند. بسیاری از خانم ها با دکلره کردن موها آن را برای رنگ روشن آماده می کنند. کراتینه نیز برای احیا و صافی مو کاربرد دارد و از آنجایی که مواد و مراحل این دو کاملا با هم متفاوت است و تاثیرات گوناگونی بر روی مو دارد باید همراه با مراقبت هایی انجام شود.
نگرانی خانم هایی که قصد دکلره کردن مو قبل و یا بعد از انجام کراتینه را دارند کاملا طبیعی است. اگر دکلره در زمان مناسب و با روشی صحیح انجام نشود، اثرات بدی بر روی موها باقی می گذارد. در این مطلب از وبلاگ کراتین شمس به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

دکلره مو چیست؟

دکلره ماده ای است که از آن برای از بین بردن رنگ طبیعی مو استفاده می شود. فرآیند دکلره کردن مو به این صورت است که مواد شیمیایی دکلره به ساقه مو نفوذ کرده و رنگ طبیعی مو را از بین می برند. پس از آن فرد موهایی بی رنگ خواهد داشت که به راحتی آماده پذیرش انواع رنگ مو خواهد بود. این فرآیند برای رنگ کردن موهای تیره به روشن کاربرد دارد.
به طور مثال اگر شما موهایی مشکی دارید و می خواهید رنگ آن را چند درجه روشن تر کنید، باید ابتدا از دکلره استفاده نموده و سپس رنگ مورد نظر را بر روی موهای خود بگذارید. اگر بدون دکلره کردن موها از رنگ روشن برای موهای تیره استفاده کنید، نتیجه دلخواه را به دست نخواهید آورد.

دکلره کردن مو بعد از انجام کراتینه

برای کراتین و دکلره موها و ترتیب انجام آن نظریات مختلفی وجود دارد. ممکن است شما بخواهید موهای خود را پس از کراتینه کردن، دکلره کنید تا آن را به رنگ دلخواهتان دربیاورید. دکلره حالت خشکی به موها می دهد و حتی ممکن است منجر به سوختگی و شکنندگی موها شود. این درحالی است که شما موهای خود را با هدف احیا و یا صافی کراتینه کرده اید و حال اگر بلافاصله پس از کراتینه به دکلره کردن موها بپردازید، خشکی و شکنندگی مو را مجددا تجربه خواهید کرد.
این موضوع منجر به کاهش عمر کراتینه نیز می شود و شما دیگر نباید انتظار چندانی از بازخورد کراتینه کردن موهای خود داشته باشید. پس اگر مجبور به دکلره کردن موهای کراتینه شده هستید، باید بدانید که میزان کراتین سطح موهای خود را از این طریق کاهش خواهید داد و ممکن است با خشکی مو و آسیب های گوناگونی مواجه شوید.

دکلره کردن مو قبل از انجام کراتینه

دکلره با توجه به شیمیایی بودن مواد و فرآیندی که دارد، ممکن است آسیب های بسیاری به موهایتان تحمیل کند. این آسیب ها آزاردهنده هستند زیرا فرم موها و حالت قرارگیری آن را تغییر خواهند داد. گاهی پس از دکلره، موها حالت کشسانی پیدا کرده و گاهی شکنندگی بیش از اندازه خواهند داشت. بهترین راهکار برای رفع این مشکلات، کراتینه کردن موها است. کراتین و دکلره بدین شکل تاثیر مثبتی بر روی موها خواهند داشت زیرا تمامی آسیب های دکلره به وسیله کراتینه رفع می شود.
پس از کراتینه کردن موهای دکلره شده دیگر خبری از شکنندگی و کشسانی موها نیست و از موهای ابریشمی خود لذت خواهید برد. به طور کلی به ازای هر بار دکلره کردن موها باید دست کم یکبار کراتینه انجام شود. اگر دکلره زیر نظر افراد متخصص انجام نشود، آسیب آن بیشتر خواهد بود و در نتیجه تعداد دفعات کراتینه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

فاصله بین دکلره و کراتین چقدر باید باشد؟

اگرچه بهتر است که پس از دکلره کردن موها به فکر کراتینه باشید اما هیچ مانعی برای دکلره کردن موهای کراتین شده وجود ندارد. شما می توانید یک ماه پس از کراتینه کردن موهای خود دکلره انجام دهید. البته پس از دکلره، دوام کراتینه کاهش و موها از حالت ابریشمی خارج خواهند شد.
اگر می خواهید ابتدا دکلره انجام داده و سپس موهای خود را کراتینه کنید، باید بر اساس میزان آسیب موهای خود برای کراتینه تصمیم بگیرید. اگر موهایتان کمتر آسیب دیده باید بین ۱۰ تا ۱۴ روز پس از دکلره فرآیند کراتینه را بر روی موهایتان اجرا کنید. اگر آسیب موها بیشتر است، باید بین ۲۰ تا ۳۰ روز پس از دکلره برای کراتینه کردن دست نگه دارید.

بهترین کراتین برای موهای دکلره شده

بهترین کراتین برای موهای دکلره شده

کراتین های مختلفی در سطح بازار عرضه می شوند که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. میزان احیا و صافی هر یک از کراتین ها متفاوت است و بستگی به انتخاب خودتان دارد. شما باید برای انتخاب کراتینه به موهای خود و میزان آسیب آن توجه داشته باشید.
کراتینه و دکلره هر دو برای زیبایی بیشتر موها کاربرد دارند و اگر زیر نظر افراد متخصص انجام نشوند، نتایج دلخواه را به ارمغان نمی آورند. توجه به خصوصیات و ویژگی های کراتین مو، انتخاب بهترین و موثرترین برندها نیز در این راستا حائز اهمیت است. قبل از خرید کراتین مو باید بهترین برندهای بازار برای موهای دکلره شده را بشناسید:

کراتین هونما قهوه تلخ
کراتین پرفکتلیس تورمالین
کراتین پرولا
کراتین دلوکس
کراتین اینوار جی هیر
کراتین پرایم درمال

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید