مراقبت های بعد از بوتاکس مو | بعد از بوتاکس مو چه باید کرد؟

مراقبت های بعد از بوتاکس مو

بوتاکس مو چیست و چرا انجام می شود؟

بوتاکس مو روشی طبیعی برای ترمیم موهای آسیب دیده است که منجر به جوانسازی آن نیز می شود. با بوتاکس مو، ریشه موها تقویت شده و موهای وز شده، موخوره و شکنندگی های آن رفع می گردد. در این روش تخصصی، فولیکول های مو با موادی غیر شیمیایی پر شده و شادابی و درخشندگی موها بازیابی می گردد. مراقبت های بعد از بوتاکس مو سبب اثربخشی بیشتر آن می شود و دوام آن را افزایش می دهد.

مواد اصلی سازنده بوتاکس مو شامل آمینو اسیدها، کلاژن، ویتامین B5، ویتامین E، روغن خاویار و دیگر مواد مغذی و معدنی می باشد. این مواد به صورت آمپول بوتاکس مو ارائه شده و پس از آماده سازی موها بر روی آنها قرار می گیرند. اکنون که شما می دانید بوتاکس مو چیست، در ادامه اطلاعاتی در مورد نکات و مراقبت های پس از بوتاکس مو به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

مراقبت های بعد از بوتاکس مو

پس از خرید بوتاکس مو و انجام آن توسط متخصص یا آرایشگر مربوطه، باید نکاتی را در نظر داشته باشید و از موهای خود به دقت نگهداری کنید. اگر تمامی اصول و مراقبت های بعد از بوتاکس مو را رعایت نمایید؛ زیبایی، دوام و نتیجه بهتری را تجربه خواهید کرد و از فواید بوتاکس مو لذت و از معای این مراقبت ها سختی و دشواری خاصی ندارد و به راحتی قابل انجام است.

۱- موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید

از آنجایی که بوتاکس مو یک شیوه درمانی برای موهای آسیب دیده می باشد پس باید بعد از انجام آن موهای خود را با یک شامپوی مناسب بشویید تا فواید بوتاکس مو به طور کامل شامل حال شما شود. به طور کلی شامپویی برای موهای شما مناسب است که دارای سولفات نباشد. شامپوهای فاقد سولفات که دارای روغن نارگیل، آرگان، آلوئه ورا و سایر روغن های مفید برای مو هستند، بهترین شوینده برای موهای بوتاکس شده به حساب می آیند.

این شامپوها علاوه بر شستن موها و تمیز کردن انواع چربی و آلودگی، سبب رشد مو نیز می شوند و بر زیبایی و درخشندگی آن می افزایند. به هنگام انتخاب شامپوی فاقد سولفات به نوع مو نیز توجه داشته باشید تا از شامپوی مناسب موی خود استفاده کنید.

۲- از ماسک مو و آبرسان استفاده کنید

یکی از موارد کاربردی برای مراقبت های بعد از بوتاکس مو ، استفاده از ماسک مو و آبرسان است. ماسک هایی که حاوی روغن های مرطوب کننده هستند، روی موهای شما اثر فوق العاده ای می گذارند. پیش از انتخاب ماسک مو از ترکیبات آن آگاه شوید تا ماسکی بدون پارابن و سولفات تهیه نمایید.

استفاده از آبرسان مو

۳- به موها حرارت زیادی وارد نکنید

موهای شما پس از بوتاکس در حال درمان هستند تا آسیب ها از بین رفته و درخشندگی و زیبایی آن دوام بیشتری داشته باشد. سعی کنید پس از بوتاکس مو از حرارت بسیار بالایی برای خشک کردن موها استفاده نکنید تا عوارض و مضرات بوتاکس مو به موهایتان آسیب نزند. به هنگام به کار بردن سشوار از پایین ترین درجه آن استفاده کنید تا موها به آرامی و بدون هیچ آسیبی خشک شوند‌.

۴- تا ۴۸ ساعت در برابر نور خورشید قرار نگیرید

بعضی از مواد سازنده بوتاکس مو نسبت به نور خورشید حساس هستند. برای اجرای مراقبت های بعد از بوتاکس مو باید تا ۴۸ ساعت پس از بوتاکس کردن در برابر نور خورشید قرار نگیرید. بعد از این زمان، ممنوعیتی برای فعالیت در فضای باز و زیر نور خورشید برای شما وجود ندارد.

۵- از روبالشی نرم و با کیفیت استفاده کنید

زمانی که برای خواب و استراحت سر خود را روی بالش می گذارید نیز باید به فکر موهایتان باشید. سعی کنید از روبالشی های پنبه ای استفاده نکنید زیرا این روبالشی ها رطوبت موهای شما را به خود جذب کرده و موجب شکنندگی آنها می شوند. بهترین گزینه برای روبالشی استفاده از پارچه های ابریشمی و ساتن است تا سلامت موها پس از بوتاکس حفظ شود.

۶- در اولین روزهای پس از بوتاکس، به استخر نروید

در ترکیبات آب استخرها مواد مضر مختلفی وجود دارند. زمانی که شما در اولین روزهای پس از بوتاکس مو به استخر شنا بروید، از دوام بوتاکس می کاهید. بهتر است در روزهای اولیه شنا را کنسل کنید و پس از آن نیز از کلاه مخصوص شنا استفاده نمایید. بدین شکل موهای خود را از این مواد مضر در امان نگه می دارید.

استخر بعد از بوتاکس مو

بعد از بوتاکس مو چه باید کرد؟

پس از اینکه موهای خود را بوتاکس کردید قطعا با نتایج خوب آن روبرو خواهید شد. احیا و ترمیم موهای شما پس از بوتاکس قابل مشاهده است و این با مراقبت های بعد از بوتاکس مو تکمیل می شود. انجام تمامی این مراقبت ها به شما کمک می کند تا موهایی جوان و شاداب داشته باشید. بهترین کار این است که پس از بوتاکس مو در طول سال نیز آن را تمدید کنید. بدین شکل همیشه و در همه روزهای سال موهایی زیبا، درخشان، سالم و لطیف خواهید داشت.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید