عوارض و مضرات بوتاکس مو | آیا بوتاکس مو ضرر دارد؟

عوارض و مضرات بوتاکس مو

بوتاکس روشی برای پر کردن چین و چروک های پوست است که با هدف جوانسازی پوست انجام می شود. بوتاکس مو نیز روشی است که با پر کردن منافذ، شکنندگی ها و آسیب دیدگی ها مو و همچنین از بین بردن موخوره، باعث جوانسازی مو می شود. اگرچه عوارض بوتاکس مو نسبت به سایر روش های درمانی کمتر است، اما در برخی از افراد آسیب هایی به جا می گذارد. حال که متوجه شدید بوتاکس مو چیست، بهتر است پیش از خرید بوتاکس مو، از عوارض و مضرات بوتاکس مو نیز مطلع شوید و بدانید برای کمترین میزان آسیب، چه کاری باید انجام دهید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

عوارض بوتاکس مو و راه های پیشگیری از آن ها

همانطور که گفتیم مضرات بوتاکس مو نسبت به سایر روش های درمان مو بسیار کمتر است. مواد بوتاکس مو کاملا گیاهی بوده و برخلاف کراتینه، فاقد موادی شیمیایی مانند فرمالدهید یا پرارین است. اما همین روش ایمن نیز ممکن است عوارضی داشته باشد که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

1) مسمومیت عضلانی

مواد بوتاکس صورت، حاوی مقدار کمی سم بوتولینوم است. این سم با فلج نسبی عضلات صورت، از پیری آن ها جلوگیری می کند. آمپول بوتاکس مو نیز که زیر پوست سر تزریق می شود، مقداری بوتولینوم در خود دارد. البته آمپول بوتاکس فقط یکی از روش های بوتاکس مو است. بنابراین برای پیشگیری از مسمومیت عضلانی به عنوان یکی از عوارض و مضرات بوتاکس مو، می توانید به جای آمپول از مواد مالشی بوتاکس استفاده کنید. این مواد کاملا طبیعی بوده و فاقد بوتولینوم یا هر سم دیگری است.

2) حساسیت و خارش

یکی دیگر از عوارض بوتاکس مو بروز آلرژی و حساسیت های پوستی مانند خارش است. البته این مشکل عمومی نیست و فقط در برخی از افراد خود را نشان می دهد. پیشنهاد می کنیم مواد بوتاکس را از 1 سانتیمتری ریشه به موهای خود بمالید و به هیچ وجه پوست سرتان را به مواد آغشته نکنید. اگر مواد بوتاکس با پوست سرتان برخورد نداشته باشد، دچار حساسیت پوستی نخواهید شد.

خارش و حساسیت مو

3) نازکی و شکنندگی مو

شاید برایتان عجیب باشد که یکی از مضرات بوتاکس مو، نازک شدن و شکنندگی تارهای مو است. بوتاکس مو با هدف پر کردن حفره های خالی و استحکام تارهای مو انجام می شود؛ اما همین روش درمانی اگر بی رویه و بیش از حد لازم انجام شود، تاثیر معکوسی دارد. به همین دلیل متخصصان پوست و مو انجام بیش از 3 یا 4 بار بوتاکس مو در سال را توصیه نمی کنند.

4) مضر برای بانوان باردار و شیرده

بیشترین عوارض و مضرات بوتاکس مو برای خانم های باردار است. همچنین خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند و در دوران شیردهی قرار دارند، نباید برای احیای موهای خود بوتاکس مو انجام دهند. زنان باردار یا شیرده تغییرات هورمونی شدیدی دارند و به همین دلیل میزان بروز حساسیت یا آلرژی در آن ها بسیار بالا است. توصیه می کنیم برای انجام بوتاکس مو تا پس از پایان دوران شیردهی صبر کنید.

5) صافی موی کم و موقت

بسیاری از افراد برای صاف کردن موهای خود از بوتاکس مو استفاده می کنند. اما باید بدانید که میزان صافی موهای شما پس از بوتاکس، خیلی کمتر از سایر روش ها است. در واقع بوتاکس مو یک روش درمانی است و نباید از آن برای صافی مو استفاده کرد. به همین دلیل نمی توان این مشکل را جزء معایب بوتاکس مو به شمار آورد. اگر به دنبال روشی برای صاف کردن موهای خود به طور موثری هستید، پیشنهاد می کنیم از کراتینه صافی یا سایر روش های صافی استفاده کنید.

6) قیمت نسبتا بالا

بوتاکس مو نسبت به روش هایی مثل کراتینه یا اوزون تراپی مو قیمت پایین تری دارد، اما برای کسانی که بودجه کافی در اختیار ندارند، همچنان روشی گران قیمت محسوب می شود. البته مواد بوتاکس مو با قیمت های متنوعی در بازار موجود است؛ اما اگر به دنبال مواد باکیفیت با تاثیر واقعی هستید، باید بودجه کافی برای این کار را کنار بگذارید.

7) دوام کوتاه مدت

یکی دیگر از مضرات بوتاکس مو، عمر و دوام کوتاه آن است. مواد بوتاکس مو آلرژی زا هستند و بالتبع نمی توان زیاد از آن استفاده کرد. همچنین با هر بار شستشوی موها، قسمتی از مواد از روی مو پاک می شود. به همین دلیل تاثیر بوتاکس بر روی موهایتان، بین 2 تا 4 ماه است. برای اینکه بوتاکس مو تاثیر طولانی تر و بهتری داشته باشد، نباید تا 3 روز پس از انجام بوتاکس موهای خود را بشویید.

ماندگاری بوتاکس مو

8) نیاز به مراقبت های پس از بوتاکس

مراقبت های پس از درمان مو در همه روش ها وجود دارد و نمی توان آن را یکی از عوارض بوتاکس مو به شمار آورد. اما لازم است بدانید که برای ماندگاری بیشتر و تاثیر بالاتر مواد بوتاکس مو، باید مراقبت های بعد از بوتاکس مو را به خوبی انجام داده و از موهایتان مراقبت کنید. شما باید موهای خود را با شامپو بدون سولفات و گیاهی بشویید و با روغن های طبیعی ماساژ دهید. برای شنا در استخر و دریا، حتما از کلاه پلاستیکی و محصولات محافظ مو استفاده کنید تا میزان آسیب کلر یا نمک دریا به موهای بوتاکس شده به حداقل برسد.

پس از انجام بوتاکس مو از رنگ های شیمیایی و دکلره استفاده نکنید. اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، قبل از بوتاکس، این کار را انجام دهید. همچنین انجام درمان های خانگی و سنتی تاثیر مواد بوتاکس را کاهش می دهد و ماندگاری آن را کم می کند.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید