بوتاکس مو چیست و مراحل و نحوه انجام آن چگونه است؟

مو عضو مهمی از بدن انسان است که تاثیر به سزایی در زیبایی او دارد؛ اما به دلایل متعددی مثل بالا رفتن سن یا زیاد استفاده کردن از مواد شیمیایی، این عضو زیبا حالت طبیعی خود را از دست داده و بیحال و شکننده می شود. امروزه روش های مختلفی برای احیا و بازسازی مو وجود دارد که بوتاکس مو یکی از آن ها است. در ادامه توضیح خواهیم داد که بوتاکس مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

بوتاکس مو چیست؟

برخلاف بسیاری از روش های شیمیایی رایج، بوتاکس مو روشی طبیعی و غیرشیمیایی است که با هدف جوانسازی مو و ترمیم موهای آسیب دیده انجام می شود. به همین دلیل به جوان کننده مو نیز معروف است. این روش که عملکرد مشابهی با بوتاکس صورت دارد، موهای پر پیچ و تاب و شکننده ای را که دچار خوردگی شده و استحکام و قدرت خود را از دست داده است، با ترکیبات طبیعی پر می کند و شادابی و درخشندگی را به آن باز می گرداند. در واقع بوتاکس مو، ریشه های مو را از درون تقویت می کند و به همین دلیل، حجم موهای شما را کاهش نمی دهد. در این روش جوانسازی مو، فولیکول های مو با موادی مانند کراتین پُر شده و تارهای مو سنگین و قدرتمند می شوند.

مواد بوتاکس مو

اگر قصد دارید موهای آسیب دیده خود را بوتاکس کنید، قبل از خرید بوتاکس مو باید بدانید که مواد بوتاکس مو دقیقا چیست. احتمالا هنگام مراجعه به متخصص مو، نام آمپول بوتاکس مو را شنیده اید. این آمپول حاوی ترکیبی از مواد طبیعی و معدنی، کراتین مو و برخی از آمینواسیدها است. اما مواد بوتاکس مو که از بازار خریداری می کنید، به شکل آمپول نیست.

برخلاف بوتاکس صورت، مواد بوتاکس مو به هیچ وجه سمی یا شیمیایی نبوده و کاملا طبیعی است. ترکیبات بوتاکس مو شامل پپتید است که نوعی آمینواسید طبیعی برای جلوگیری از ریزش موها محسوب می شود. همچنین کلاژن (پروتئین طبیعی پوست و مو)، ویتامین B5، ویتامین E و روغن خاویار دیگر ترکیبات اصلی مواد بوتاکس مو به شمار می روند. برخی از تولیدکننده های مواد بوتاکس مو، به محصولات خود مرطوب کننده و تغذیه کننده مو نیز اضافه می کنند.

مزایا و معایب بوتاکس مو

خرید بوتاکس مو در کنار خرید کراتین مو، به عنوان یکی از بهترین روش های احیا و بازسازی مو شناخته می شود. شما با این روش می توانید موهای آسیب دیده خود را درمان کنید. همچنین اگر از وز بودن موهایتان رنج می برید، بوتاکس مو صافی و نرمی اولیه مو را به آن برمی گرداند. برخلاف کراتینه مو، مواد بوتاکس فاقد فرمالدهید است و به همین دلیل هیچ آسیبی به موی شما نمی رساند. بوتاکس مو شاداب کننده و درخشان کننده مو بوده و از بین برنده موخوره و شکنندگی ساقه های مو است. با بوتاکس کردن موهای خود علاوه بر محافظت از ساقه های مو، از پوست سرتان نیز در برابر شوره و سایر بیماری های پوستی محافظت خواهید کرد. یکی دیگر از فواید بوتاکس مو این است که رطوبت لازم را در ساقه مو نگه داشته و از ریزش آن جلوگیری می کند.

با تمام این مزایا اگر حساسیت پوستی دارید، ممکن است به مواد بوتاکس مو نیز آلرژی داشته باشید. بوتاکس مو اگرچه روشی طبیعی است، اما نباید بیش از 3 یا 4 بار در سال انجام شود؛ چرا که ممکن است عوارض و مضرات بوتاکس مو ساقه موهایتان را کدر، نازک و شکننده کند. همچنین تا دو هفته پس از بوتاکس، نباید موهای خود را رنگ کنید.

مزایا و معایب بوتاکس مو

مراحل انجام بوتاکس مو

توصیه ما این است که برای انجام بوتاکس مو به آرایشگاه ها و افراد متخصص مراجعه کنید. اما حالا که می دانید بوتاکس مو چیست ، با انجام مراحل زیر می توانید در خانه نیز موهای خود را بوتاکس کنید.

1) شستن مو

ابتدا باید موهای خود را با شامپوهای قلیایی (مانند شامپوی قبل از کراتینه) به خوبی بشویید. ممکن است در پک مواد بوتاکسی که خریداری کرده اید، شامپوی مخصوص بوتاکس هم وجود داشته باشد. به هیچ وجه در حین شستشو از نرم کننده یا ماسک مویی با PH اسیدی استفاده نکنید.

2) خشک کردن مو

پس از شستن مو، ابتدا با حوله ای نرم آب آن را بگیرید. سپس با باد ملایم سشوار، موها را خشک کنید. البته نیازی نیست ساقه های مو به طور کامل خشک شود. مقدار کمی رطوبت بر روی ساقه های مو، به جذب بهتر مواد به داخل حفره ها و شکنندگی های مو، کمک می کند.

خشک کردن مو با سشوار

3) آماده کردن مواد بوتاکس

پس از پوشیدن دستکش، مواد بوتاکس را با توجه به حجم و قد موهایتان داخل کاسه رنگ بریزید. سپس مقداری آب گرم اضافه کنید و با استفاده از فرچه، مواد را خوب هم بزنید. دقت کنید که ترکیب نهایی باید حالتی چسبناک و خامه ای داشته باشد.

4) مالیدن مواد به موها

ابتدا با شانه ای تمیز، موهای خود را مرتب کرده و آن را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید (اگر موهای پرحجمی دارید، می توانید به قسمت های بیشتری تقسیم نمایید). موهای تقسیم شده را با گیره سر محکم ببندید تا در حین کار، باز نشود. سپس با فرچه مقدار مناسبی از مواد ترکیب شده بردارید و از پشت سر، به فاصله 1 سانتیمتر از ریشه به موهای خود بمالید. هرچه لایه های تقسیم شده مو نازک تر باشد، مواد راحت تر جذب موهایتان می شود. تمام تارهای موی خود را با مواد بپوشانید، اما مراقب باشید که پوست سرتان به مواد بوتاکس آغشته نشود.

5) ماساژ مو

پس از آغشته کردن تمام موهای خود به مواد بوتاکس، از یک کلاه رنگ استفاده کنید و اجازه دهید مواد به خوبی جذب موهایتان شود. اگر موهایتان نسبتا سالم است و آسیب چندانی ندیده است، 45 دقیقه زمان برای این مرحله کافی است. اما برای موهای آسیب دیده یا بسیار خشک، زمان بیشتری لازم است. در این مدت، موهای خود را از روی کلاه ماساژ دهید تا مواد بیشتر جذب شود. برای جذب بهتر، می توانید موها را با دمای ملایم سشوار به مدت 10 دقیقه حرارت دهید.

ماساژ مو

6) آبکشی و خشک کردن مجدد

پس از 45 دقیقه تا 1 ساعت، موها را با شامپوی بدون سولفات بشویید. در این مرحله، بهتر است از ماسک موی بدون سولفات نیز استفاده کنید تا عمر بوتاکس مو بیشتر شود. بعد از 10 تا 15 دقیقه، موها را آبکشی کرده و با باد سرد سشوار خشک کنید. برای اینکه مواد بوتاکس بهتر به داخل تار مو نفوذ کند، با استفاده از اتو موی سرامیکی با دمای 230 درجه موهای خود را اتو کنید.

اگر موهای سفید یا نازکی دارید، بهتر است با دمای کمتری اتو بکشید. برای اینکه موهایتان سالم تر بماند و عمر بیشتری داشته باشد، سعی کنید از شامپوهای بدون سولفات و فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید