چرا بعد از کراتین مو چرب میشود؟ | بررسی علل و راهکارها

چرا بعد از کراتین مو چرب میشود

کراتینه یکی از روش های محبوب برای صافی و احیای مو است که توسط خانم ها و آقایان استفاده می شود‌. قبل و بعد از کراتینه سوالاتی برای افراد پیش می آید که باید از یک منبع معتبر به دنبال پاسخ آنها باشند. یکی از سوالات این است که چرا بعد از کراتین مو چرب میشود و راهکار آن چیست. اگر با چربی موها پس از خرید کراتین مو و کراتینه کردن مواجه شده اید و یا این مسئله منجر به نگرانی شما شده است، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

آیا چرب شدن مو پس از کراتین حقیقت دارد؟

پوست سر افراد با توجه به ویژگی های ژنتیکی مقدار مشخصی چربی به وجود می آورد. این میزان چربی در بعضی از افراد زیاد و در بعضی دیگر کم است. پس از کراتینه کردن موها، هر تار مو صاف شده و تماس بهتر و راحت تری با پوست سر دارد‌. حال اگر پوست سر چرب باشد، این چربی به موها انتقال پیدا کرده و منجر به چرب شدن آن می شود.

در صورتی که میزان این چربی نرمال باشد، مشکلی از این جهت به وجود نمی آید و موها به زیبایی دیده خواهند شد. بر این اساس می توان گفت که چرب شدن پس از کراتین ممکن است اتفاق بیفتد اما علت آن کراتینه کردن موها نیست. شناخت علت اصلی چربی مو و تلاش برای رفع آن به زیبایی و درخشندگی موها کمک می کند.

 علل و راهکارهای چرب شدن مو پس از کراتین

افرادی که می خواهند بدانند چرا بعد از کراتین مو چرب میشود باید به دنبال پیدا کردن علت آن باشند. تا زمانی که علت اصلی شناخته نشود، نمی توان هیچ راهکاری برای رفع چربی موها به کار برد. در این بخش علل اصلی و راهکارهای هر یک را ارائه می دهیم تا شما چربی اضافه موهای خود را رفع نموده و از سلامت و شادابی آن لذت ببرید.

۱- شسته نشدن موها

پس از کراتینه مو باید با توجه به نوع موی خود در یک بازه سه روزه از شستن موها خودداری کنید‌. این  کار برای تثبیت کراتین بر روی موهاست تا نتیجه بهتری داشته باشد. ممکن است به تشخیص کراتین کار این بازه زمانی یک یا دو روز افزایش یابد تا تاثیر آن بر روی موها با اطمینان بیشتری همراه باشد. در طول این مدت احساس سنگینی و چربی بر روی موها کاملا طبیعی است. پس از گذشت چند روز، وضعیت کراتین روی موها عادی تر شده و بعد از شستن موها، چربی ناشی از تجمع سموم از بین خواهد رفت.

۲- استفاده از محصولات نرم کننده

بسیاری از محصولات نرم کننده از هر نوع و مدلی که باشند، دارای سیلیکون هستند. این ماده بر روی مو و پوشش کراتین آن قرار گرفته و سبب ایجاد آلودگی می شود. این آلودگی به صورت چرب و روغنی شدن موها ظاهر شده و شما را آزار خواهد داد. بهتر است از محصولات مخصوص موی کراتین شده برای نگهداری و مراقبت از موها استفاده کنید تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

کراتین کارها پس از اتمام کراتینه مو، محصولات مراقبتی مختلفی را به شما پیشنهاد می دهند. با اعتماد به تجربه این افراد و استفاده از این محصولات دیگر نیازی به استفاده از نرم کننده و محصولات مشابه ندارید.

۳- شستن بیش از اندازه موها

شامپوها برای شستن متعادل موها به کار می روند و اگر از آنها به میزان بسیاری استفاده کنید، نتیجه مورد انتظار را نخواهید گرفت. اگر هنوز نمی دانید که چرا بعد از کراتین مو چرب میشود و با شستن بیش از اندازه موها می خواهید چربی آن را از بین ببرید پس کاملا در اشتباه هستید.

شستن زیاد موها باعث می شود که اثر کراتین کاهش پیدا کند و در نتیجه در بازه زمانی کوتاه تری مجبور به تمدید آن خواهید شد. علاوه بر این، بیماری های قارچی، عفونت ها، خارش و شوره پوست سر نیز ممکن است به وجود آید و برای درمان آن دچار مشکلات و دردسرهای بیشتری خواهید شد.

شستن بیش از حد موها

۴- روش کراتینه نادرست

برای کراتینه باید مواد حداقل از فاصله یک و نیم سانتی از ریشه موها قرار گیرند. در صورتی که این فاصله کمتر شود منجر به تماس مواد با پوست سر می گردد. پس از تحریک پوست سر، چربی بیشتری تولید می شود تا با مواد کراتین مقابله کند. به همین دلیل موها چرب و حتی روغنی شده و تا زمانی که اثر کراتین از قسمت فولیکول مو پاک نشود، این تولید چربی جهت مقابله ادامه دارد. راهکار جلوگیری از این مشکل مراجعه به افراد متخصص در زمینه کراتینه است تا هم از مواد مرغوبی استفاده شود و هم روش کار به صورت تخصصی و حرفه ای باشد.

۵- استفاده از شامپوی نامناسب

شامپوهای نامناسب و سولفات دار باعث می شوند که کراتین از روی مو شسته شود. پوست سر نیز بر اثر استفاده از این شامپوها خشک شده و برای جبران این خشکی، سبوم بیشتری را تولید می کند. بدین شکل نه تنها چربی موها از بین نمی رود بلکه بیشتر از قبل شده و شما را با چالش های جدیدی روبرو می سازد.

پس اگر از شامپوی نامناسب استفاده می کنید اکنون پاسخ خود را دریافت کرده اید و با آگاهی از اینکه چرا بعد از کراتین مو چرب میشود باید شامپوهای بدون سولفات را انتخاب نمایید. این شامپوها به مو آسیب نزده و سبب درخشندگی، زیبایی و شادابی آن می شوند.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید