مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو | 10 نکته مهم که باید بدانید

مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو

موی انسان به پروتئین نیاز دارد تا زیبا، درخشان و سلامت باشد. مواردی مثل رنگ کردن، آلودگی ها و عدم مراقبت صحیح از مو باعث می شود که پروتئین موها کاهش یابد. با کاهش پروتئین، موها بد حالت شده و فرم طبیعی خود را از دست می دهند. برای بازیابی سلامت موها باید پروتئین تراپی و مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو به درستی انجام شود.

در واقع پروتئین تراپی روشی است که از طریق آن پروتئین لازم برای تقویت و ترمیم موها به صورت شیمیایی و یا خانگی به مو اضافه می شود. تاثیرگذاری و ماندگاری این روش بستگی به مراقبت های پس از آن دارد. به همین دلیل در ادامه مطلب ۱۰ نکته مهم مراقبت های پس از پروتئین تراپی را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت پروتئین مو تماس بگیرید.”]

نکته اول: استفاده از شامپوی مخصوص

پس از خرید پروتئین مو و انجام پروتئین تراپی باید از شامپوی مخصوص برای موها استفاده شود. شامپوهایی که در مواد تشکیل دهنده خود سدیم لوریل سولفات و یا سدیم لورت سولفات دارند برای مو مناسب نبوده و روغن طبیعی مو را نابود می کنند. بهتر است شامپوهای فاقد سولفات تهیه کنید و فقط از آن برای شستن موهای خود استفاده کنید.

در صورت استفاده از شامپوهایی که دارای سولفات هستند باید با موهای نرم، زیبا و درخشان خود خداحافظی کنید. این موارد به دلیل آسیب سولفات و ترکیبات آن بر روی مو اتفاق می افتد. بدین شکل خودتان به دست خودتان اثر پروتئین تراپی را از بین می برید. پس در درجه اول از شامپوی مناسب برای شستشو موهای پروتئین تراپی شده استفاده کنید.

نکته دوم: انتخاب کش موی مناسب

انتخاب کش موی مناسب یکی از مواردی است که در مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو باید به آن توجه شود. وقتی به تازگی پروتئین تراپی انجام داده اید، کراتین ها قابل شکل گیری هستند و موهایتان را به هر شکلی ببندید به همان حالت درمی آیند.  بهتر است تا دو هفته بعد از پروتئین تراپی از بستن موها با کش و کلیپس خودداری کنید. رعایت این نکته سبب می شود که موها شکل صاف خود را حفظ کنند و فرم و حالت دیگری نگیرند. پس از آن می توانید موهای خود را با یک کش نرم ببندید و دیگر موهایتان تغییر حالت نخواهد داد.

نکته سوم: داشتن روبالشی ابریشمی

روبالشی های بسیاری در بازار وجود دارند و اکثر افراد بدون توجه به جنس پارچه روبالشی خود را خریداری می کنند. روبالشی های پنبه ای و دیگر پارچه ها، اصطکاک بسیاری با موها ایجاد کرده که در نهایت وز شدگی و موخوره شدن موها را به دنبال دارد.

این در حالی است که روبالشی ابریشمی اصطکاک کمتری ایجاد نموده و سبب حفظ فرم و حالت موها می شود. به همین دلیل بهتر است پس از پروتئین تراپی از روبالشی ابریشمی استفاده کنید. بدین شکل موهایتان حالت کشسانی پیدا نمی کند و صاف، نرم و درخشان دیده خواهد شد.

داشتن روبالشی ابریشمی

نکته چهارم: جلوگیری از خیس شدن موها

بخش مهمی از مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو مربوط به خیس شدن و شستن موها می باشد زیرا این روش دائمی نیست و اثر آن با شستشو به تدریج از بین می رود. تا سه روز پس از پروتئین تراپی به حمام نروید و از خیس شدن موها جلوگیری نمایید.

پس از گذشت این سه روز، سرتان را کمتر بشویید و یا از شامپوی خشک استفاده کنید. از این طریق هم موهای نرم و با طراوتی دارید و هم اینکه اثر پروتئین تراپی را تا مدت ها حفظ خواهید کرد. برای استفاده از شامپوی خشک باید آن را بر ریشه موها اسپری کنید تا موهایتان تمیز شوند.

نکته پنجم: استفاده از سشوار

پس از حمام کردن، موهایتان را به حال خود رها نکنید و از سشوار برای خشک کردن موها استفاده نمایید. بدین شکل موها به حالت ایده آل در می آیند. حتی می توانید گاهی اتو مو را برای تغییر حالت موها به کار ببرید. این دو ابزار سبب طولانی شدن تاثیر پروتئین تراپی می شوند و موهایتان را به حالت و فرمی که دوست دارید درمی آورند. به خاطر داشته باشید که فرم دهی به وسیله اسپری های حالت دهنده، ماسک مو و شامپوهای نرم کننده منجر به کدر شدن موها می گردد و بهتر است به جای آنها از سشوار و اتو مو استفاده شود.

نکته ششم: انجام ندادن ورزش های سنگین

انجام ندادن ورزش های سنگین به مدت دو هفته بهترین راهکار مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو است. بدن انسان پس از انجام ورزش های سنگین عرق کرده و نیاز به استحمام پیدا می کند. شستن مکرر موها از میزان پروتئین اضافه شده می کاهد و باعث تغییر حالت موها می گردد. پس بهتر است پس از دو هفته که از زمان پروتئین تراپی گذشت، مجددا فعالیت های ورزشی را از سر بگیرید.

ورزش-های-سنگین-دخترانه

نکته هفتم: عدم استفاده از روغن تراپی

یکی از روش های تقویت و ترمیم پوست و موی سر روغن تراپی است. روغن هایی مثل نارگیل و زیتون، رطوبت رسانی لازم به فولیکول مو را به خوبی انجام می دهند. این کار به نفع موها است اما زمانی که بخواهید این روغن ها را از روی موها بشویید باید از شامپوی بسیاری استفاده نمایید. بهتر است تا دو هفته پس از پروتئین تراپی، بیخیال روغن تراپی شوید. پس از آن می توانید روغن هایی که با کراتین ترکیب شده اند را برای تقویت موهای خود به کار ببرید.

نکته هشتم: خودداری از انجام رنگ و دکلره

زمانی که پس از پروتئین تراپی از رنگ و دکلره استفاده کنید تاثیر پروتئین اضافه شده به موها را از بین می برید. دکلره بافت اصلی موها را تخریب کرده و حتی باعث سوختن آنها می شود. شما باید پیش از پروتئین تراپی برای رنگ و یا دکلره کردن موهای خود اقدام کنید و مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو را رعایت نمایید. بدین شکل پس از پروتئین تراپی یک لایه محافظ بر روی تارهای مو قرار گرفته و رنگ را تثبیت می کند.

نکته نهم: عدم حالت دهی به موها

موها پس از پروتئین تراپی به سرعت شکل می گیرند و اگر مدام با موها بازی کنید و یا آنها را پشت گوش ها قرار دهید، موج دار می شوند. موج دار شدن موها شما را مجبور می کند که مجددا از اتو یا سشوار برای صاف کردن موها استفاده کنید. بدین شکل وقت و هزینه شما بیهوده به هدر می رود و نتیجه دلخواه را نمی گیرید. عدم قرار دادن موها در پشت گوش را دست کم تا دو هفته رعایت کنید زیرا موها در این مدت زمان حساس تر هستند.

گذاشتن-مو-پشت-گوش

نکته دهم: شنا نکردن در استخر

در آب استخرها کلر فراوانی وجود دارد و این ماده اثرات نامطلوبی را بر روی پوست و مو به جا می گذارد. زمانی که پس از پروتئین تراپی به استخر بروید، کلر موجود در آب بر روی موها تجمع کرده و کراتین را در آب حل می کند. پس از بیرون آمدن از استخر دیگر خبری از موهای صاف و یکدست نیست‌ و این منجر به صرف هزینه مجدد برای پروتئین تراپی می شود. برای جلوگیری از پیشامد چنین اتفاقاتی باید مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو جدی گرفته شود و تا دو هفته از شنا کردن در استخر خودداری نمایید.

سوالات متداول

ماسک مو بعد از پروتئین تراپی

شاید برایتان سوال باشد که آیا بعد از پروتئین تراپی می‌توان از ماسک مو استفاده کرد یا خیر؟! در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که استفاده از ماسک مو پس از پروتئین تراپی محدودیت خاصی ندارد؛ اما به شرطی که از ماسک مناسب و باکیفیت استفاده کرده و به هنگام مصرف آن، اصول و شرایط لازم در نظر گرفته شود، مانعی وجود ندارد.
برخی از افراد گمان می‌کنند که تنها از طریق پروتئین تراپی می‌توان موها را نرم و خوش حالت کرد، اما این باور تا حدودی نادرست است. زیرا پس از پروتئین تراپی باید موارد مهمی را رعایت نمود تا نهایتا اثر فرایند انجام شده برای مدت طولانی‌تری ماندگار باشد. یکی از روش‌های مراقبت و نگهداری از موها پس از پروتئین تراپی، استفاده از ماسک مو می‌باشد. پس از اینکه موهای خود را با شامپو بدون سولفات شست‌وشو دادید، از یک ماسک موی مناسب استفاده کنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه صبر نمایید تا اثر خود را بر روی موهایتان بگذارد. یکی از پرطرفدارترین ماسک موهایی که پس از پروتئین تراپی از آن استفاده می‌کنند، ماسک مو جوانه گندم است. این محصول سبب افزایش درخشندگی موها شده و آن‌ها را نرم و لطیف می‌سازد.

بهترین شامپو بعد از پروتئین تراپی مو

مهم‌ترین نکته‌ای که پس از پروتئین تراپی مو باید بدان توجه فرمایید، استفاده از شامپو مناسب است. به طور کلی سولفاتی که داخل شامپوها وجود دارد، موجب خشکی و شکنندگی مو می‌شود. فلذا پس از پروتئین تراپی حتما باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید تا نرمی و لطافت موهایتان ماندگارتر شود. اغلب شامپوهای فری سولفات فاقد هرگونه نمک و پارابن بوده و جایگزین کردن آن به جای شامپوهای سولفات دار معمولی، سبب نرمی و خوش حالت شدنِ موهایتان خواهد شد. این محصول موجب برقراری تعادل ph تار و ریشه مو شده و از بروز خشکی، شکنندگی و ریزش مو جلوگیری می‌کند.

رنگ مو بعد از پروتئین تراپی

یکی از مهم‌ترین مواردی که آرایشگران همواره در قالب نکات مراقبتی پس از پروتئین تراپی، به زیباجویان گوشزد می‌کنند، پرهیز از رنگ کردن مو پس از فرایند مذکور می‌باشد. حداقل سه روز پس از پروتئین تراپی، به هیچ وجه نباید موهای خود را دکلره یا رنگ نمایید. این کار سبب کاهش ماندگاری اثرات پروتئین تراپی شده و حتی به مرور موجب تشدید خشکی و شکنندگی موهایتان خواهد شد. فلذا بهترین کار این است که پیش از پروتئین تراپی، این کارها را انجام دهید، یا اگر به دوران پس از پروتئین تراپی موکول کردید، توصیه می‌کنیم که حتما ۳ الی 7 روز پس از انجام این فرایند، نسبت به رنگ یا دکلره کردن موهای خود اقدام نمایید. ضمنا در تمام دوره‌های نام برده، هنگام شست‌وشو موهایتان، حتما از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید تا میزان آسیب دیدگی موها را به حداقل ممکن برسانید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت پروتئین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید