فواید و مزایای کراتینه مو چیست؟ | چرا باید کراتینه کنیم؟

فواید و مزایای کراتینه مو

زیبایی و سلامت مو یکی از موارد تاثیرگذار بر اعتماد به نفس انسان می باشد زیرا چهره انسان با موی زیبا جذاب تر است. یکی از روش هایی که برای صافی و احیای موهای آسیب دیده به کار می رود، کراتینه است. فواید و مزایای کراتینه مو سبب شده تا افراد زیادی از آن استفاده کنند.

با کراتینه می توان درخشندگی، زیبایی و سلامت موها را بازیابی کرد. همین موضوع منجر به اشتیاق بسیاری از افراد برای انجام کراتینه شده است. یکی از دغدغه های بسیار مهم برای افرادی که می خواهند برای اولین بار موهای خود را کراتینه کنند، میزان تاثیرگذاری آن می باشد. اگر شما هم می خواهید از مزایای کراتینه مطلع شوید تا به ارزیابی تاثیرات آن بپردازید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

کراتینه مو چیست؟

کراتین نام ماده ای است که سبب درخشندگی، نرمی، لطافت و سلامت موها می شود. وقتی این ماده بر اثر افزایش سن، عدم مراقبت از موها و استفاده از مواد شیمیایی کاهش پیدا کند، موها سلامت و شادابی اولیه را نخواهند داشت. به همین دلیل باید کراتین از دست رفته را به نحوی به موها بازگرداند تا تاثیرگذاری مناسبی داشته باشد.

روشی که برای این کار استفاده می شود کراتینه است که از طریق آن می توان به درمان موهای آسیب دیده و یا صافی موها پرداخت. در واقع در این روش میزان مشخصی از کراتین در طی چند مرحله به موها بازگردانده می شود. برای کراتینه از دو روش استفاده می گردد که هر کدام اهداف متفاوتی دارند.

کراتینه نوع احیا برای موهای آسیب دیده، خشک شده و دارای موخوره مناسب است. افرادی که از کراتینه احیا استفاده می کنند از فرم و حالت موهای خود رضایت دارند و برای حفظ سلامت مو این روش را به کار می گیرند. در کراتینه صافی، موهای وز شده تبدیل به موهایی نرم و ابریشمی می شوند. افرادی از کراتینه صافی استفاده می کنند که موهای سالمی دارند و فقط می خواهند حالت آن را تغییر دهند.

فواید کراتینه مو

حال که متوجه شدید کراتینه مو چیست، توصیه می کنیم با مطالعه فواید و مزایای کراتینه مو پیش از کراتینه کردن، نسبت به نتایج آن اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل در این بخش تعدادی از فواید کراتینه را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا هنگام خرید کراتین مو با اطلاعات درست و آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

۱- صافی و احیای موها

اولین مزیتی که می توان به آن اشاره کرد صافی و احیای موها می باشد. کراتینه سبب ابریشمی شدن موها می شود و دیگر خبری از زبری و خشکی مو نیست. همچنین کراتینه با احیای موها به خوش حالتی، براقی، درخشندگی و زیبایی موها می افزاید. افزایش رطوبت موها و کاهش خشکی آن از دیگر مزایای احیای مو به روش کراتینه است.

۲- سازگاری با انواع مو

کراتینه با انواع موها سازگار است و تمامی افراد می توانند از این روش استفاده کنند. پس اگر دارای موهای صاف، فر، حالت دار و حتی خشک هستید اصلا نگران نباشید زیرا کراتینه بر روی تمامی موها قابل اجرا است و نتایج خوبی را به دنبال دارد. اگر موهای شما رنگ شده و یا بارها دکلره انجام داده اید نگران تداخل کراتین و دکلره نباشید چرا که باز هم می توانید از کراتینه استفاده کنید.

موهای-رنگ-شده

۳- شانه زدن راحت

یکی از فواید و مزایای کراتینه مو شانه زدن راحت موها می باشد. وقتی شما موهای خود را با کراتینه صاف کنید دیگر خبری از پیچ و تاب و ناهمواری موها نیست. بدین شکل حرکت شانه در بین موها به آسانی انجام شده و از این طریق دیگر موهای شما بر اثر گیر کردن شانه در بین گره موهای وز شده، از ریشه جدا نخواهد شد. علاوه بر این از شر مواد نرم کننده و اسپری ها راحت خواهید شد زیرا موهایتان به راحتی و بدون این مواد شانه می شوند.

۴- افزایش کیفیت ساختار مو

سلامت موی انسان ممکن است با گذشت زمان و استفاده از مواد شیمیایی کاهش یابد. ساختار مو در چنین شرایطی دچار بحران شده و حفره ها و شکاف هایی در ساقه آن پدید می آید. این موضوع درخشندگی موها و بافت آن را تغییر داده و سبب آزار شما خواهد شد. پس از کراتینه این حفره ها و شکاف ها با کراتین پر می گردند و ساختار مو بهبود پیدا می کند. با افزایش کیفیت ساختار موها، نرم شدگی و براقی موها نیز بیشتر خواهد شد و وزشدگی ها کاهش می یابد.

۵- تقویت کننده موها

مواد کراتینه سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و آمینواسیدهای گوناگون است. این مواد برای مو لازم هستند و به همین دلیل با کراتینه، ساقه موها تقویت می شوند. پس از تقویت ساقه مو نتایج آن به صورت شفافیت، درخشندگی و لطافت موها پدیدار می گردند. این نشان دهنده فواید و مزایای کراتینه مو است که ابتدا ساقه موها را تقویت نموده و سپس ظاهر و حالت آن را تغییر می دهد.

۶- قابل استفاده برای زنان و مردان

اگرچه بیشتر افرادی که موهای خود را کراتینه می کنند خانم هستند اما بسیاری از مواد کراتینه موجود در بازار برای خانم ها و آقایان قابل استفاده می باشند. بدین شکل تمامی افرادی که مشکلاتی مانند موخوره، خشکی، وزشدگی و بد حالتی مو را دارند می توانند از کراتینه بهره ببرند. در واقع این روش جدا از بحث جنسیت و تنها متناسب با موها اجرا شده و به بازیابی سلامت مو و صافی آن کمک می کند.

۷- حالت گرفتن آسان موها

وقتی شما بخواهید پیش از کراتینه موهای خود را حالت دهید باید از وسایلی مثل اتو مو استفاده کنید و با چندین ماده شیمیایی موهای خود را به شکل دلخواه درآورید. گاهی حتی با صرف زمان در فرم دهی به موها موفق نخواهید بود و این موضوع بسیار ناراحت کننده است. پس از کراتینه می توانید موهایتان را به آسانی به شکل دلخواه حالت دهید و نیازی به چندین بار استفاده از اتو و دیگر وسایل و مواد شیمیایی نیست.

موهای نرم و خوش حالت

۸- مراقبت از مو در برابر اشعه های مضر

فواید و مزایای کراتینه مو به همین موارد خلاصه نشده و مراقبت از موها را نیز دربردارد. در محیط بیرون از منزل نور خورشید به طور مستقیم بر روی موهای شما می تابد. اشعه های مضر موجود در پرتوهای خورشید سبب از بین رفتن زیبایی مو می شوند. همچنین آلودگی هایی که در محیط وجود دارند بر روی موها تجمع کرده و ظاهر شفاف موها را کدر می کنند. کراتینه از ساقه مو در برابر اشعه ها و آلودگی ها مراقبت می کند تا زیبایی موها حفظ شود.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید