فاصله بین دو کراتین مو چقدر باید باشد؟ + پاسخ قطعی به این سوال

فاصله بین دو کراتین مو

افرادی که یکبار از کراتین مو استفاده می کنند و اثرات مثبت آن را می بینند ممکن است تمایل به استفاده مجدد از آن داشته باشند. به همین دلیل این نگرانی را دارند که فاصله بین دو کراتین مو چقدر باید باشد تا به موها آسیبی وارد نشود. از آنجایی که زمان انجام کراتین مو بسیار مهم است پس باید آن را با آگاهی کامل انتخاب کنید. به همین دلیل این مطلب را به بررسی فاصله بین دو کراتین مو اختصاص داده ایم. اگر شما هم به دنبال پاسخ قطعی این سوال قبل از خرید کراتین مو و انجام کراتینه هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

عوامل موثر بر تعیین فاصله بین دو کراتین مو

عوامل گوناگونی بر تعیین فاصله بین دو کراتین تاثیر دارند. زمانی که شما این عوامل را به خوبی بشناسید و اطلاعات لازم را در مورد هر یک کسب کنید، متوجه می شوید که چه زمانی برای کراتینه کردن مجدد موها مناسب تر است.

نوع مواد کراتینه

برندهای مختلفی به تولید مواد کراتینه می پردازند و هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند‌. نوع مواد کراتینه و مرغوبیت آن سبب تعیین ماندگاری کراتین بر روی موها می شود. هر اندازه که مواد کراتینه باکیفیت تر باشد، دوام آن نیز بیشتر خواهد بود. تا زمانی که اثرات کراتینه بر روی موها وجود داشته باشد، کراتینه کردن مجدد آن نه تنها مطلوب نیست بلکه اثرات نامناسبی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین اگر می خواهید فاصله بین دو کراتین مو بیشتر شود، مواد کراتینه مرغوب را انتخاب نمایید.

مراقبت های پس از کراتینه

اولین باری که موهایتان را کراتینه می کنید باید به توصیه ها و مراقبت هایی که کراتین کار به شما می گوید، توجه داشته باشید. بخش مهمی از این توصیه ها مربوط به نحوه شستشو و خشک کردن موها می باشد. شامپوی انتخابی شما پس از کراتینه کردن موها باید فاقد سولفات باشد تا اثر کراتین را خنثی نکند. بدین شکل دوام کراتین بیشتر شده و موها به زیبایی دیده خواهند شد.

حین شستشو نیز باید با موها به نرمی رفتار کرده و از چنگ زدن آنها خودداری کنید. از نرم کننده ها و مواد آرایشی مو نیز زیر نظر متخصص استفاده نمایید. اگر مراقبت ها را جدی بگیرید فاصله بین دو کراتین بیشتر می شود زیرا اثرات کراتین مو تا مدت ها باقی خواهد ماند. افرادی که نمی دانند فاصله بین دو کراتین مو چقدر باید باشد، بهتر است مراقبت های پس از کراتینه مو را بررسی کنند و میزان آسیب ها را در نظر بگیرند.

میزان رشد موهای شما

یکی دیگر از عواملی که در تعیین فاصله بین دو کراتین نقش دارد، میزان رشد موهای شماست. اگرچه کراتین مو سبب می شود که شما کراتین لازم را به موهایتان برسانید و از شدت آسیب ها بکاهید اما این روش درمانی بازه زمانی خاص خود را دارد و زمانی که موهای جدید شما شروع به رویش کند، این موهای جدید فاقد کراتین کافی بوده و مجددا به شکل طبیعی خود می روید و فاقد نرمی و خوش حالتی موهای کراتین شده شما می باشد. در واقع هرچقدر میزان رشد موهای شما بیشتر باشد، اثرات کراتین به دلیل رویش موهای جدید، زودتر از بین خواهد رفت.

زمانی که اولین نشانه های از بین رفتن نرمی و خوش حالتی مو، بر سطح موها ظاهر شد باید به فکر کراتینه کردن موها باشید. بهتر است پس از نمایان شدن این علائم، یک الی دو ماه صبر کنید و سپس موهایتان را کراتینه کنید. به طور مثال اگر پس از شش ماه، علائم از بین رفتن کراتین را مشاهده کردید، باید دو ماه نیز صبر کرده و سپس بدون هیچ گونه نگرانی موهایتان را مجددا کراتینه کنید.

رشد سریع موها

فاصله بین دو کراتین مو چقدر باید باشد؟

با توجه به اطلاعات ارائه شده اکنون می توان گفت که فاصله بین دو کراتین مو چقدر باید باشد تا اثر مطلوبی بر موها داشته و آسیبی به آنها وارد ننماید. شما باید در ابتدا به بررسی مواد کراتینه و روش اجرای آن بر روی موها بپردازید و سپس مراقبت های پس از کراتینه را ارزیابی کنید. در صورتی که علائمی مثل آسیب به موها، کدر شدن، وزشدگی، موخوره و یا زبری مو را مجددا مشاهده می کنید، یعنی کراتین موهای شما در حال کاهش بوده و باید آن را مجددا ترمیم کنید. در نهایت باید بدانید که بازه زمانی دو ماهه پس از مشاهده اولین نشانه های کمبود کراتین، بهترین و مناسب ترین زمان برای انجام دوباره کراتین مو می باشد.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید