طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو | آموزش کامل و مرحله به مرحله

طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو

پس از انجام کراتینه مو باید مراقبت هایی انجام شود تا موها حالت ابریشمی و نرم خود را از دست ندهند و زیبا و درخشان باشند. به همین دلیل افرادی که موهای خود را کراتینه می کنند به طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو نیز توجه دارند. این افراد می خواهند بدانند که آیا برای حفظ تاثیرات مثبت کراتین به هنگام خواب نیز باید از موها مراقبت کرد یا نحوه خوابیدن تاثیری بر موهای کراتین شده ندارد. اگر شما هم به تازگی پس از خرید کراتین مو، موهای خود را کراتینه کرده اید و می خواهید در مورد نحوه خوابیدن پس از کراتینه مو اطلاعاتی بدست آورید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

آموزش طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو

پس از انجام کراتینه مو در ۳ روز اول باید بیشترین مراقبت را از موهای خود داشته باشید. در طی ۳ روز اول ایجاد هر گونه چین و چروک بر موها می تواند نتیجه کراتین را دستخوش تغییر کند. پس اگر می خواهید صافی، درخشندگی و لطافت موهایتان حفظ شود، به نحوه خوابیدن خود توجه داشته باشید. در زمان خواب نباید موهایتان دچار تغییر حالت و شکستگی شوند. به همین دلیل باید به مدت سه روز موها را به هنگام خواب، بر روی بالش و به دور از هر فشار و کشیدگی قرار دهید.

در چنین شرایطی نباید از کلاه خواب و یا گیره مو استفاده کنید زیرا این وسایل به موهای شما چین می دهند و سبب تغییر حالت آن می شوند. پس بهترین کار آزاد گذاشتن موها بر روی بالش است تا دوره سه روزه مراقبتی به اتمام برسد. پس از آن نیز نباید به موها فشار وارد کنید زیرا هر گونه فشار و یا کشیدگی موها می تواند به موهایتان آسیب برساند.

نکات مهم طرز خوابیدن بعد از‌ کراتینه مو

برای رعایت اصول طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو باید به نکات آن توجه کنید. در نظر داشتن این نکات سبب می شود که دوام کراتین مو بیشتر شده و از نتیجه آن راضی باشید.

۱- استفاده از بالش ابریشمی

زمانی که موها با بالش اصطکاک داشته باشند، وز و بد حالت خواهند شد. بالش های نخی با وجود مزایای خاص خود، سبب ایجاد موخوره می شوند زیرا با موها اصطکاک پیدا می کنند. به همین دلیل توصیه می شود که پس از کراتینه کردن موها از بالش ابریشمی استفاده نمایید. بدین شکل در زمان خواب از موها محافظت شده و دچار هیچ چین و یا شکستگی نخواهند شد. سعی کنید تمام بالش هایی که بر روی آنها می خوابید از نوع ابریشمی باشد و یا دست کم یک بالش ابریشمی داشته باشید.

۲- شانه زدن موها پس از بیداری

پس از اینکه از خواب بیدار شدید به فکر شانه زدن موهایتان باشید. این موضوع را سرسری نگیرید زیرا می توانید چین و چروک های کوچک را از این طریق به راحتی از بین ببرید. شانه زدن را به آرامی انجام داده تا موها صاف شوند و اگر دارای گره ای هستند از بین برود. برای شانه زدن موها نیازی به استفاده از اسپری ها و یا دیگر محصولات مراقبتی نیست. به کار بردن شانه به تنهایی سبب رفع مشکلات کوچکی می شود که به علت طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو ایجاد شده است.

۳- به کار بردن اتو مو

هر روز صبح موهایتان را در آینه بررسی کنید و تمام قسمت های آن را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر پس از شانه زدن هنوز هم چین هایی بر سطح مو وجود دارد و یا موها به شکل موج دار دیده می شوند، چاره کار شما استفاده از اتو مو است. درجه اتو مو را بر روی دمای مناسب تنظیم نموده و به آرامی موهایتان را صاف کنید. در حین استفاده از اتو مو به دمای آن توجه بسیاری داشته باشید زیرا دمای بسیار، سبب آسیب به موهای شما و سوختن آنها می شود.

۴- استفاده از سشوار

گاهی به هنگام خوابیدن ممکن است که عرق کنید و موهایتان خیس شود. مشاهده این وضعیت در ابتدای صبح برای شما ناراحت کننده است اما نگران نباشید. با استفاده از سشوار می توانید این مشکل را رفع کنید. درجه سشوار را بر روی حرارت ملایم تنظیم نموده و سپس موها را از فاصله معین، خشک کنید. استفاده از باد گرم سشوار ممکن است موهایتان را وز و شکننده کند و بهترین راهکار استفاده از دمای ملایم است. اگر پس از خشک کردن موها چین و چروکی را مشاهده نمودید اجازه دهید که موها کاملا سرد شده و سپس از اتو مو برای صاف کردن چین و چروک ها استفاده کنید.

خوابیدن بعد کراتینه

آیا طرز خوابیدن بر نتیجه کراتین مو تاثیر دارد؟

با توجه به اطلاعات ارائه شده می توان گفت که طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو بر نتیجه آن تاثیر دارد. این تاثیر در ۳ روز ابتدایی پس از کراتینه دارای اهمیت بیشتری است. در طول این مدت باید به موهای خود بیش از هر زمان دیگری توجه کنید و هر نوع چین و چروکی را به وسیله اتو مو صاف کنید. بازی کردن با موها سبب تغییر حالت و پیچیدگی موها می شود، پس در طی این مدت باید عادات مضر را ترک کنید. بدین شکل هم نتیجه کراتینه رضایت بخش خواهد بود و هم دوام بیشتری خواهد داشت.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کراتین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید