تفاوت بوتاکس مو با پروتئین تراپی | مقایسه کامل و 0 تا 100

پروتئین تراپی یا بوتاکس

موی انسان تاثیر مهمی بر اعتماد به نفس و استایل ظاهری دارد. داشتن موهای خوش حالت و زیبا رویایی است که می توان به کمک روش های درمانی مختلف به آن دست یافت. بوتاکس مو و پروتئین تراپی دو روش پرطرفدار در زمینه احیا و ترمیم مو هستند. تفاوت بوتاکس مو با پروتئین تراپی سبب شده تا افرادی که می خواهند موهای خود را احیا کنند برای انتخاب از بین این دو گزینه کمی تردید داشته باشند.

این دو روش مزایای بسیاری دارند و هر کدام به نحوی بر مو تاثیر می گذارند. در این مطلب بوتاکس مو و پروتئین تراپی را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم تا با هر دو روش به خوبی آشنا شوید و قبل از اقدام جهت خرید پروتئین مو یا خرید بوتاکس مو بهترین تصمیم را بگیرید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

بوتاکس مو چیست و چه کاربردی دارد؟

بوتاکس روش طبیعی و غیرشیمیایی برای احیا و ترمیم موهای آسیب دیده است. این روش درمانی با هدف جوانسازی مو انجام شده و شادابی، طراوت و درخشندگی را به موها باز می گرداند. مواد بوتاکس متشکل از انواع آمینو اسیدها، ویتامین ها، مواد مغذی و روغن های درمانی می باشد. به همین دلیل زمانی که این مواد بر روی موها قرار می گیرند، شکاف ها و منافذ مو را با موادی طبیعی پر می کنند تا موها به صورت اصولی تقویت شوند. بدین شکل موهای آسیب دیده، وز، موخوره و شکننده درمان می شوند.

بخشی از مواردی که سبب تفاوت بوتاکس مو با پروتئین تراپی می شود مربوط به تاثیرات این دو روش می باشد. بوتاکس مو علاوه بر موارد مذکور بر پوست سر نیز اثر گذاشته و موها را از درون ریشه تقویت می کند. بر این اساس حجم موها کم نشده و موها استحکام بیشتری پیدا می کنند. همچنین مشکلات پوست سر مانند خارش و شوره به سرعت برطرف شده و نرمی و لطافت طبیعی موها بازگردانده می شود. رطوبت رسانی بوتاکس عامل رفع ریزش مو است تا تراکم موها کاهش نیابد و به زیبایی دیده شوند. حال که متوجه شدید بوتاکس مو چیست، بد نیست تا با تعریف پروتئین تراپی نیز آشنا شوید.

پروتئین تراپی مو چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر نمی دانید پروتئین تراپی مو چیست، باید بدانید که بخش مهمی از ساختار مو را پروتئین تشکیل می دهد. کراتین مهم ترین و موثرترین پروتئین مو است که کاهش آن عوارضی را به همراه دارد. میزان این پروتئین با افزایش سن، مراقبت نادرست از موها، استفاده از مواد شیمیایی و تجمع انواع آلودگی ها کاهش می یابد. به همین دلیل آسیب هایی به مو وارد شده و برای رفع آنها باید از روش پروتئین تراپی استفا‌ده شود.

با توجه به تفاوت بوتاکس مو با پروتئین تراپی در این روش مواد مخصوص پروتئین تراپی بر روی موها قرار گرفته و پروتئین لازم به ساقه مو می رسد. بدین شکل کوتیکول مو تقویت شده و آسیب ها و مشکلاتی مانند شکنندگی، بیحالی مو، ریزش، بدحالتی، خشکی مو، وزی و موخوره رفع خواهد شد. پس از پروتئین تراپی رشد موها افزایش پیدا می کند زیرا پروتئین هایی که برای رشد مو لازم هستند به درون منافذ مو نفوذ پیدا می کنند. موهایی که پروتئین تراپی می شوند، زیبایی و درخشش خاصی پیدا کرده و فرم و شکل طبیعی خود را بازیابی می کنند.

بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب است؟

بوتاکس مو باید توسط افرادی استفاده شود که مشکلاتی مثل موخوره، وزشدگی، شکنندگی و ریزش مو دارند. این روش درمانی به خوبی این مشکلات را رفع می کند و از ایجاد دوباره آنها جلوگیری می نماید. افرادی که موهای ضخیم، فر، نازک، صاف، کشسان، رنگ و دکلره شده دارند می توانند بدون هیچ مانعی از بوتاکس مو استفاده کنند.

این موضوع به این دلیل است که بوتاکس علاوه بر احیا، خاصیت صاف کنندگی نیز دارد و افرادی که دارای موهای فر و حالت دار می باشند نیز می توانند از آن به عنوان احیا کننده و صاف کننده استفاده نمایند. تفاوت بوتاکس مو با پروتئین تراپی سبب شده تا افراد با توجه به نوع آسیب های وارد شده به موها برای انتخاب روش درمانی تصمیم بگیرند.

پروتئین تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

تمام افرادی که میزان پروتئین موهایشان کاهش پیدا کرده است به پروتئین تراپی نیاز دارند. اگر بخواهیم این موضوع را کمی جزئی تر بررسی کنیم باید بگوییم افرادی که دارای نشانه های کمبود پروتئین هستند باید از پروتئین تراپی استفاده کنند. معمولا کمبود پروتئین به صورت خشکی و وزشدگی نشان داده می شود و این مورد در موهایی که در کوتاه مدت از رنگ موهای مختلف استفا‌ده می کنند بیشتر است. موهایی که نرم و نازک شده اند و به راحتی می شکنند به پروتئین تراپی نیاز دارند.

همچنین افرادی که موهایشان به شدت می ریزد و یا حالت ارتجاعی خود را از دست داده باید به فکر افزودن پروتئین به موهایشان باشند. برای بررسی حالت ارتجاعی باید رشته کوچکی از موها را در دست بگیرید و به آرامی بکشید. اگر پس از آن به حالت اولیه برگشت پس نیازی به پروتئین تراپی ندارد اما در صورت شکستن و تغییر حالت یعنی پروتئین مو سطح پایینی داشته و موها حالت ارتجاعی خود را از دست داده اند.

پروتئین تراپی یا بوتاکس

بوتاکس مو بهتر است یا پروتئین تراپی ؟

اکنون که تفاوت بوتاکس مو با پروتئین تراپی را بررسی کرده ایم این سوال پیش می آید که بوتاکس مو بهتر است یا پروتئین تراپی و ماندگاری کدام روش بیشتر می باشد. به طور کلی هر دو روش دارای مزایای مخصوص به خود هستند و باید برای موهایی با آسیب های مشخص شده مورد استفاده قرار گیرند. اگر موی شما نیازی به پروتئین تراپی نداشته باشد و از این روش درمانی استفاده کنید، سلامت موهای خود را به خطر خواهید انداخت.

برای بوتاکس مو نیز این موضوع صدق می کند و موهایی که نیاز به بوتاکس ندارند نباید تحت این درمان قرار گیرند. بر این اساس باید پیش از انتخاب یکی از این دو روش به بررسی میزان آسیب ها و شدت آنها بپردازید. سپس تصمیم بگیرید که کدام روش درمانی برای موهایتان بهتر است و نتیجه مطلوبی را به همراه دارد. در مورد ماندگاری بوتاکس و پروتئین تراپی نیز نمی توان عدد مشخصی را تعیین کرد زیرا همه چیز بستگی به شدت آسیب ها، نحوه موادگذاری و مراقبت های پس از انجام بوتاکس و پروتئین تراپی دارد.‌

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت پروتئین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید