بوتاکس و کراتینه مو در دوران پریودی | بررسی تمامی چالش ها

بوتاکس و کراتینه مو در دوران پریودی

در سالیان اخیر انجام روش هایی چون بوتاکس و کراتینه در خانم هایی که موهای شکننده، وز، فر و آسیب دیده دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. استفاده از این روش ها علاوه بر این که زیبایی، درخشندگی و صافی مو به همراه دارد، باعث تقویت و تغذیه مو ها نیز می شود. اما می بایست به این نکته توجه کرد که آیا انجام بوتاکس و کراتینه مو در دوران پریودی کاری درست است یا خیر؟ آیا انجام بوتاکس یا کراتینه در دوران قاعدگی در کیفیت و ماندگاری آن تاثیر دارد یا خیر؟ آیا آسیبی به موها وارد می کند؟ آیا عوارض جانبی خاصی برای مو و یا بدن به همراه دارد یا خیر؟ از این رو در این فرصت پیش آمده به بررسی تمامی چالش ها و پاسخ به سوالات شما در این خصوص می پردازیم.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس و کراتین مو تماس بگیرید.”]

آیا می توان موها را در دوران پریودی کراتینه یا بوتاکس کرد؟

امروزه استفاده از روش های مراقبتی نقش موثری در زیبائی و درخشندگی موها دارد، که از جمله آن ها می توان به کراتینه و بوتاکس مو اشاره کرد. اما ذکر این نکته که آیا می توان در دوران پریودی از این روش ها استفاده کرد یا خیر، موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم.

در دوران پریودی بدن با تغییرات هورمونی همراه می باشد، که همین امر حساس شدن پوسته سر، تولید غدد چربی پوست و چرب شدن کف سر را به همراه دارد. به همین دلیل مواد بوتاکس و کراتینه مو در دوران پریودی به خوبی جذب موها نمی شوند و نتیجه دلخواه را به همراه نخواهند داشت. پس بهتر است به جهت حفظ سلامت و زیبایی مو و همچنین ماندگاری بالای مواد استفاده شده، این روش ها را قبل و یا بعد از این دوران انجام داد.

معایب انجام کراتینه یا بوتاکس در دوران قاعدگی

براساس تحقیقات و بررسی های انجام شده بر روی موهای خانم ها در دوران قاعدگی، این مسئله به اثبات رسیده است که هورمون های استروژن، پروژسترون و تستوسترون دچار تغییراتی می شوند. از این رو تغییرات هورمونی تاثیر مستقیم بر روی پوسته سر و عملکرد آن و نتیجه نهایی بوتاکس و کراتینه دارد.

از آنجایی مواد کراتینه و بوتاکس شیمیایی می باشند، این امکان وجود دارد که کف سر در معرض این مواد قرار گیرد و دچار التهاب، خارش و یا حساسیت شود. همچنین در بعضی از افراد نازک شدن تار موها و افزایش ریزش مو گزارش شده است، که بهتر است این افراد احتیاط بیشتری به خرج دهند. هرچند هنوز دلیل این مسئله مشخص نشده است، اما می توان دلیل آن را دمای بالای اتو مو دانست که به فولیکول های مو آسیب وارد می کند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه چون بوتاکس مو روی بافت آن تاثیر نمی گذارد، امکان دارد در افرادی که مو های بسیار فر دارند نتیجه مطلوب را نداشته باشد. همچنین به دلیل چرب بودن بیش از حد مو در این دوران، مواد به خوبی جذب نشده و تاثیرگذاری و ماندگاری کمتری نیز دارد.

تاثیر قاعدگی در نتیجه نهایی کراتینه یا بوتاکس مو

از آنجایی که استفاده از بوتاکس و کراتینه با هدف صافی، درخشندگی، ترمیم و تقویت مو های آسیب دیده انجام می شود پس بهتر است انجام آن به نحوی باشد که نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد. از جمله آثار مثبت آن می توان به کاهش پف کردگی و حجم موها به ویژه در افرادی که موهای مجعد و فر دارند اشاره کرد.

از آنجایی که در دوران قاعدگی بدن با تغییرات بسیاری به ویژه از لحاظ هورمونی مواجه می باشد، انجام  بوتاکس و کراتینه مو توصیه نمی شود. زیرا این تغییرات باعث کاهش اثر مواد استفاده شده می شود و در مدت زمان کوتاهی مو ها آن حالت صاف و شفافیت خود را از دست می دهند.

کراتین در زمان پریودی

سخن پایانی

همانطور که ذکر شد عملا خرید بوتاکس مو یا کراتین مو و انجام آن در دوران پریودی به دلیل شرایط بدن و کاهش اثر و ماندگاری آن ها در این دوران توصیه نمی شود. هر چند این موضوع به اثبات رسیده است، اما می توان به این مورد نیز اشاره کرد که استثنائاتی نیز وجود دارد. همواره استفاده از این روش ها نتایج یکسانی نداشته و با توجه به جنس مو، افراد نتایج متفاوتی را تجربه کرده اند.

دیگر نکته قابل توجه در این خصوص انتخاب مواد اولیه مرغوب می باشد، که درصورت استفاده از مواد نامرغوب ضررهای جبران ناپذیری به همراه دارد. توصیه می شود جهت پیشگیری از این موارد، انجام این روش ها در مراکز معتبر و توسط افراد متخصص وکارآزموده انجام شود. در نهایت اینکه بوتاکس و کراتینه مو در دوران پریودی می تواند در نتیجه نهایی کار شما تاثیر منفی بگذارد و توصیه نهایی ما به شما این است که برای انجام کراتینه یا بوتاکس تا پایان دوران قاعدگی صبر کنید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس و کراتین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید