بوتاکس مو در دوران بارداری و شیردهی | بررسی کامل از 0 تا 100

بوتاکس مو در دوران بارداری و شیردهی

زنان باردار و شیرده نسبت به ظاهر خود حساسیت بیشتری دارند و تلاش می کنند تا زیباتر به نظر برسند. از آنجایی که بخش مهمی از زیبایی مربوط به موی انسان است پس روش های زیبایی و درمانی مو بسیار مورد توجه این افراد می باشد. بوتاکس مو در دوران بارداری و شیردهی به یکی از دغدغه های زنان تبدیل شده زیرا علاوه بر زیبایی، حفظ سلامت جنین و یا شیرخوار نیز اهمیت دارد. در این مطلب به بررسی تمام بایدها و نبایدها در این زمینه می پردازیم.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو روشی است که از طریق آن بسیاری از مشکلات مو و پوست سر درمان می شود. افرادی که موهای شکننده، موخوره، وزشدگی، تارهای نازک، ریزش مو، خارش و شوره سر دارند می توانند از بوتاکس مو استفاده کنند. در این روش درمانی شکاف های موجود در ساقه مو با مواد کاملا طبیعی پر می شود تا موها مقاوم و مستحکم شوند‌. این مواد طبیعی باعث می شوند که ریشه موها از درون تقویت شده و موها با استحکام بیشتری در سر جای خود باقی بمانند.

بوتاکس مو از آمینواسیدها، مواد معدنی، کراتین، کلاژن، ویتامین B5، ویتامین E، روغن خاویار و دیگر تقویت کننده ها طبیعی تشکیل شده است. وجود این مواد طبیعی سبب شده تا مضرات بوتاکس مو نسبت به دیگر روش های درمانی و زیبایی، کمتر باشد. موهای بوتاکس شده به زیبایی و درخشندگی دیده می شوند و خوش حالت و لطیف هستند.

 عوارض بوتاکس مو در دوران بارداری و شیردهی

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، بوتاکس مو از مواد طبیعی تشکیل شده است و به همین دلیل استفاده از بوتاکس، عوارض و مضراتی ندارد. با این حال ممکن است مواد شیمیایی اندکی نیز در ترکیبات بوتاکس وجود داشته باشد و خطراتی را به وجود آورد. قبل از خرید بوتاکس مو، بد نیست تا با عوارض آن در دوران بارداری و شیردهی که به شرح زیر است، بیشتر آشنا شوید.

۱- زایمان زودرس

یکی از عوارض احتمالی برای بوتاکس مو در بارداری، زایمان زودرس است. این احتمال وجود دارد که مواد شیمیایی بوتاکس فضای رحم را تحریک کرده و سبب ایجاد واکنش در آن شوند. این موضوع زایمان زودرس را به دنبال داشته و ممکن است که جنین و مادر بر اثر زایمان زودرس دچار آسیب شوند‌.

۲- ایجاد ناهنجاری در نوزاد

نوزاد پس از تولد از طریق شیر مادر تغذیه می کند تا رشد کرده و به تکامل برسد. این احتمال وجود دارد که مواد شیمیایی موجود در بوتاکس از شیر مادر عبور کرده و به نوزاد برسد. در چنین شرایطی نوزاد از شیری تغذیه می کند که دارای مواد شیمیایی است و این موضوع امکان وقوع ناهنجاری های جسمی در نوزاد را به همراه دارد. این مورد بسیار نادر است اما به دلیل موقعیت حساس نوزاد باید مورد توجه قرار گیرد.

۳- کاهش وزن نوزاد

شیر مادر بسیار حساس است و ممکن است با کوچک ترین تداخلی، دیگر کیفیت اولیه را نداشته و یا نوزاد از خوردن آن خودداری کند. علاوه بر این ، وجود مواد شیمیایی و کاهش مواد مغذی موجود در شیر مادر را نیز باید در نظر بگیرید. این موضوعات سبب کاهش وزن نوزاد می شود و ممکن است در بازه های زمانی مختلف، وزن کودک به حد ایده آل و مطلوب نرسد. این مورد از نظر علمی اثبات نشده و نمی توان در مورد مضرات بوتاکس مو در دوران بارداری و شیردهی و ارتباط آن با کاهش وزن نوزاد با قطعیت نظر داد.

۴- کاهش رشد استخوان نوزاد

بخشی از رشد نوزاد مربوط به استخوان های وی می باشد. زمانی که استخوان ها از استحکام لازم برخوردار نباشند و به اندازه کافی رشد نکنند، مشکلاتی را در سنین مختلف برای نوزاد به وجود می آورند. احتمال اینکه با بوتاکس مو رشد استخوان های نوزاد با مشکل مواجه شود نیز وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از مادران برای کاهش احتمال وقوع این مورد، قید بوتاکس مو را در این دوران می زنند.

بوتاکس مو در دوران بارداری

آیا شامپوهای پس از بوتاکس مضر هستند؟

معمولا شامپوهای پس از بوتاکس دارای ترکیبات خاصی نیستند بلکه حاوی انواع مواد مغذی و بدون سولفات می باشند. سولفات ماده خطرناکی است که نه تنها سلامت پوست سر و موهای مادر را به خطر می اندازد بلکه برای جنین نیز مضر است. عدم وجود سولفات در شامپوهای پس از‌ بوتاکس سبب شده تا این شامپوها خطری نداشته باشند. به همین دلیل استفاده از شامپو بدون سولفات در دوران بارداری و شیردهی خطرناک نیست.

 جایگزین مناسب برای بوتاکس مو

در طول دوران بارداری و شیردهی می توانید از روش های درمانی گیاهی برای رفع مشکلات پوست سر و موهای خود استفاده کنید. روش های گیاهی تاثیری به اندازه بوتاکس مو ندارند اما تا حدودی مشکلات موها را درمان می کنند. استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن آرگان منجر به سلامت موهای شما می شود. ماسک های خانگی نیز انتخاب مناسبی برای صاف، خوش حالت و نرم شدن موها هستند. پیش از استفاده از محصولات گیاهی آن را بر روی بخش کوچکی از مو تست کنید تا در صورت بروز حساسیت با مشکلات بزرگتری مواجه نشوید.

آیا بوتاکس مو در دوران بارداری و شیردهی خطرناک است؟

با توجه به اطلاعات ارائه شده می توان اینطور نتیجه گیری کرد که بوتاکس مو روشی طبیعی برای درمان مشکلات و آسیب های مو است. استفاده از بوتاکس مو در دوران بارداری و شیردهی با توجه به حساسیت های این دوران باید با احتیاط بیشتری انجام شود. این کار بستگی به انتخاب مادران دارد و در اکثر مواقع کسانی که در این دوران بوتاکس انجام داده اند، دچار مشکلی نشده اند.

اما بهتر است انجام بوتاکس مو را به زمانی موکول کنید که دیگر به فرزند خود شیر نمی دهید. در صورت ضرورت استفاده از بوتاکس مو می توانید این روش را یکسال پس از شیردهی، که رشد اولیه نوزاد و ساختار بدنی وی شکل گرفته است، استفاده کنید و یا در صورت تمایل قبل از دوران بارداری موهایتان رو بوتاکس کنید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت بوتاکس مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید