اسکراب پوست سر چیست، چگونه انجام میشود و چه فوایدی دارد؟

اسکراب پوست سر چیست

پوست سر انسان مانند پوست سایر قسمت های بدن نیاز به مراقبت دارد. زمانی که پوست سر عاری از آلودگی ها و بیماری های گوناگون باشد، موها نیز در شرایط مطلوبی رشد می کنند. اسکراب پوست سر یکی از روش های کاربردی برای لایه برداری و پاکسازی پوست سر است. پوست سر با استفاده از اسکراب، تازگی و نشاط بیشتری به دست آورده و به تغذیه و رشد موها کمک می کند.

تا زمانی که بستر موها یعنی پوست کف سر در شرایط مناسبی قرار نگیرد، موهایی سالم، درخشان و زیبا نخواهید داشت. اگر شما هم می خواهید در مورد لایه برداری پوست سر به وسیله اسکراب اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت اسکراب کف سر تماس بگیرید.”]

اسکراب پوست سر چیست؟

پوست سر با شستشو به وسیله شامپو تمیز می شود اما گاهی سلول های مرده پوست به همراه چربی ها بر روی پوست تجمع کرده و با شستشوهای معمول از بین نمی روند. در واقع شما ردی از چربی و یا آلودگی را بر روی پوست سر نمی بینید اما به مرور زمان شاهد کاهش رشد موها، شکنندگی، شوره و ریزش مو خواهید بود.

بهترین روش برای رفع این مشکلات، پاکسازی کف سر یا اسکراب است. اسکراب به معنای پاکسازی و لایه برداری پوست سر به وسیله مواد خانگی و یا آماده می باشد. اسکراب فقط برای پوست و موی چرب نیست بلکه تمامی افراد با هر نوع پوست و مویی باید از اسکراب مناسب در بازه های زمانی مختلف استفاده کنند.

پاکسازی یا اسکراب کف سر چگونه انجام می شود؟

اسکراب سر به دو صورت خانگی و آماده قابل استفاده می باشد. اسکراب خانگی با مواد طبیعی و هر آنچه در خانه دارید به راحتی قابل تهیه است. تنوع اسکراب های خانگی برای پاکسازی کف سر بسیار زیاد می باشد و شما می توانید اسکراب مخصوص و مورد علاقه خود را آماده کنید. پیش از به کاربردن اسکراب خانگی بهتر است که کمی از آن را بر روی پوست دستتان تست کنید و اگر نسبت به آن حساس نبودید با خیالی راحت از آن برای لایه برداری پوست سر استفاده نمایید.

اسکراب های آماده با فرمولاسیون های تخصصی تولید شده و تمامی اصول و مدت زمان استفاده از آن بر روی محصول درج شده است. از این طریق شما با خیال آسوده تری از اسکراب برای پاکسازی کف سر استفاده می کنید. توجه داشته باشید که اسکراب ها برای قبل و بعد حمام مناسب نیستند و باید پس از شستشوی سر با شامپوی مناسب در حمام، بر روی پوست قرار گیرند. برای اسکراب های آماده باید طبق دستور درج شده بر روی محصول اقدام کنید.  اسکراب های خانگی باید پس از ماساژ بر روی پوست سر با آب ولرم شسته شوند.

فواید اسکراب پوست سر

اسکراب پوست سر دارای فواید بسیاری می باشد و به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته است. زمانی که اسکراب بر روی پوست قرار می گیرد عملیات پاکسازی کف سر را آغاز نموده و با حذف سلول های مرده پوست سبب جایگزینی پوست سالم و جدید می شود. علاوه بر این منافذ پوست باز شده و تنفس پوست به راحتی انجام می شود.

اسکراب از جمله روش های بسیار کاربردی برای رفع شوره سر است زیرا چربی ها، آلودگی ها و شوره ها را از سطح پوست پاک کرده و بدین شکل شوره ها و پوسته ها پس از چند بار  لایه برداری به طور کامل نابود خواهند شد. زمانی که پوست سر سلامت خود را به دست آورد به بهترین و مناسب ترین محل رشد موها تبدیل می گردد.

پس از اسکراب و پاکسازی کف سر ، رشد موها بیشتر شده و موها سالم تر، زیباتر و براق تر خواهند شد. خون رسانی به منافذ پوست با استفاده از اسکراب افزایش یافته و این منجر به تغذیه و تقویت بیشتر موها می گردد و از ریزش آن جلوگیری می نماید. اگر از جوش های ریز و درشتی که بر پوست سر می زند رنج می برید، با یک اسکراب مناسب از شر این جوش ها خلاص شوید.

پاکسازی کف سر

انواع اسکراب سر خانگی

اسکراب های خانگی با هزینه کمی آماده می شوند و با توجه به تنوع بالایی که دارند برای انواع و اقسام پوست و مو مناسب هستند. شما می توانید با استفاده از اسکراب هایی که در ادامه معرفی می کنیم پاکسازی کف سر خود را به آسانی انجام دهید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

۱- اسکراب قهوه

برای تهیه این اسکراب پوست سر باید ۲ قاشق غذاخوری قهوه را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری دارچین را با هم مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن، آن را بر روی پوست سر قرار دهید. قهوه علاوه بر تقویت پوست و مو به پاکسازی کف سر نیز کمک می کند. وجود روغن زیتون و دارچین سبب تاثیرگذاری بیشتر این اسکراب خانگی می شود.

اجازه دهید این مواد ۳۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و ده دقیقه آخر را به ماساژ اسکراب بر روی پوست بپردازید. سپس پوست سر را شسته و از تاثیرگذاری آن بهره ببرید. اگر پوست سر شما آسیب دیده است می توانید عسل و قهوه و زرده تخم مرغ و آبلیمو را مخلوط کنید تا پوست کف سر درمان شود.

۲- اسکراب آلوئه ورا و سرکه سیب

مقداری ژل آلوئه ورا را به همراه کمی سرکه سیب و مقداری نعنای تازه له شده به صورت اسکراب درآورید. بهتر است که سرکه سیب مقدار خیلی کمی داشته باشد تا تاثیر اسکراب خنثی نشود. پاکسازی کف سر و لایه برداری آن با این اسکراب به خوبی انجام می شود و خشکی پوست سر نیز رفع می گردد. خارش پوست سر با این ترکیبات التیام پیدا کرده و به دلیل رطوبت رسانی آلوئه ورا و نعنا، سلامت پوست بازیابی می شود. پوست های ملتهب پس از به کار بردن این اسکراب حس خنکی و تازگی گرفته و به حالت عادی در می آیند.

۳- اسکراب شکر و روغن نارگیل

در این اسکراب پاکسازی کف سر باید  یک چهارم فنجان را روغن نارگیل ریخته و مابقی را با شکر پر کنید. سپس ۱۰ قطره روغن نعنا فلفلی، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشق عسل را به این مواد اضافه نموده و خوب مخلوط کنید. شکر به این اسکراب بافت نرمی می دهد و روغن نعنا فلفلی سبب رفع التهابات پوست سر می شود.

علاوه بر این، سرکه سیب ph پوست را تنظیم نموده و پوست را ضدعفونی می کند. از طریق پاکسازی کف سر، میکروب ها و باکتری های پوست سر نابود می شوند. عسل نیز در کم کردن شوره پوست، درمان اگزما و رفع پسوریازیس نقش دارد.

اسکراب شکر و روغن نارگیل

۴- اسکراب نمک دریا و لیمو ترش

برای پاکسازی کف سر با این اسکراب باید دو قاشق غذاخوری از نمک دریا، آب لیمو ترش و روغن زیتون را تهیه نموده و مخلوط کنید. نمک دریا به لایه برداری پوست سر کمک می کند و چربی ها و آلودگی ها را نابود می کند. علاوه بر این آب لیمو ترش نیز خاصیت رطوبت رسانی و لایه برداری دارد‌ و سلول های مرده پوست را حذف می نماید.

به کار بردن روغن زیتون در این اسکراب پوست سر به دلیل داشتن ویتامین E و A سبب توقف ریزش مو می گردد. برای استفاده از این اسکراب جهت پاکسازی کف سر باید پس از قرار دادن مواد بر روی پوست، از سر انگشتان خود برای ماساژ کمک گرفته و سپس پوست را آبکشی کنید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت اسکراب کف سر تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید