آیا پروتئین تراپی باعث ریزش مو میشود؟ | نکات و راهکارها

آیا پروتئین تراپی باعث ریزش مو میشود

پروتئین تراپی یکی از روش های درمانی برای رفع آسیب های مو می باشد که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. افرادی که موهای خشک و شکننده دارند با این روش درمانی به نرم، زیبا و درخشان شدن موهای خود کمک می کنند. یکی از چالش های اصلی کسانی که می خواهند پروتئین تراپی انجام دهند این است که آیا پروتئین تراپی باعث ریزش مو میشود یا خیر. این موضوع نگرانی هایی را برای این افراد به همراه دارد و به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا نکات و راهکارهای جلوگیری از ریزش مو پس از پروتئین تراپی را مورد بررسی قرار دهیم.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت پروتئین مو تماس بگیرید.”]

پروتئین تراپی چیست؟

پروتئین های مورد نیاز مو، نقش مهمی در ساختار آن دارند. بر اثر افزایش سن، عدم مراقبت صحیح و استفاده از مواد شیمیایی مختلف میزان این پروتئین ها کاهش پیدا می کند. از جمله شایع ترین نشانه های کمبود پروتئین در موها می توان به خشکی، وزشدگی، شکنندگی، موخوره، بدحالتی، ریزش مو و نازک شدن تارهای مو اشاره کرد. در چنین شرایطی باید پروتئین های از دست رفته به مو بازگردانده شده تا ساختار و عناصر آن بازسازی شوند.

پروتئین تراپی روشی برای افزودن پروتئین به مو است که با تقویت کوتیکول مو، مشکلات و آسیب های وارد شده به آن را رفع می کند. این روش دائمی نیست اما قابل تمدید بوده و شما می توانید پس از اتمام ماندگاری 3 الی 12 ماه پروتئین تراپی، برای ترمیم آن اقدام کنید. پروتئین تراپی به دو صورت مرطوب کننده و ترمیم کننده انجام می شود و باید بنا به شدت آسیب ها از پروتئین تراپی مناسب استفاده کنید.

آیا پروتئین تراپی برای ریزش مو خوب است؟

پروتئین تراپی از جمله روش‌های متداولی است که این روزها برای تقویت و بازسازی ساقه و ریشه مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. طی این پروسه، موها را به موادی سرشار از پروتئین‌های هیدرولیز شده آغشته کرده و پس از مدت مشخصی آبکشی می‌نمایند. طی مدت زمانی که مواد نام برده بر روی سر قرار می‌گیرند؛ موها مواد موردنیاز خود را جذب نموده و به عبارتی تقویت می‌شوند. در نتیجه لایه کوتیکولی موها سخت شده و درصد ریزش آن کاهش می‌یابد.

حال شاید برایتان سوال باشد که چطور می‌توان ماندگاری تاثیر پروتئین تراپی را افزایش داد.  بدین منظور تنها کافیست از چند ترفند ساده و کاربردی بهره بگیرید تا شاهد ماندگاری قابل توجه اثرات آن در طولانی مدت باشید:

  • پس از پروتئین تراپی، صرفا از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.
  • تا 24 ساعت پس از انجام آن؛ حمام نروید.
  • تا 3 روز پس از آن؛ از دکلره یا رنگ کردن موهای خود پرهیز نمایید.

با رعایت نکات فوق، پروتئین تراپی تا حد زیادی جلو ریز موی شما را نیز خواهد گرفت.

نکات مهم پروتئین تراپی برای جلوگیری از ریزش مو

برای یافتن پاسخ این سوال که آیا پروتئین تراپی باعث ریزش مو میشود یا نه، باید نکاتی را در نظر داشته باشید و با دقت به آنها عمل کنید. در صورت سهل انگاری و نادیده گرفتن این نکات ممکن است با ریزش مو پس از خرید پروتئین مو و انجام پروتئین تراپی مواجه شوید و تا مدت ها درگیر درمان آن باشید. رعایت این نکات دشوار نبوده و به افزایش دوام و ماندگاری پروتئین تراپی و عدم ریزش مو کمک می کند.

۱- عدم شستن موها تا ۲۴ ساعت پس از پروتئین تراپی

پس از پروتئین تراپی باید مواد قرار گرفته بر روی موها تا ۲۴ ساعت از روی ساقه ها شسته نشوند. در صورت شستن موها این مواد از سطح مو پاک شده و تاثیر پروتئین تراپی تا حد زیادی کاهش می یابد. سعی کنید در این بازه زمانی به حمام نروید تا ترمیم موها به طور کامل انجام شود.

پس از گذشت ۲۴ ساعت دیگر هیچ مانعی برای شستن موها وجود ندارد. این نکته یکی از اصلی ترین مواردی است که رعایت آن باعث عدم ریزش مو می گردد. اگر موها را پس از پروتئین تراپی فورا بشویید امکان عدم ترمیم موها و ادامه ریزش مو وجود دارد.

۲- شستشوی صحیح موها

درست است که پس از انجام پروتئین تراپی موهایتان ترمیم می شود اما اگر نکات مهم پس از پروتئین تراپی را رعایت نکنید این ترمیم دوام چندانی نخواهد داشت. اینکه آیا پروتئین تراپی باعث ریزش مو میشود تا حد زیادی به نحوه شستن موها بستگی دارد. سعی کنید در حمام روش صحیحی را برای شستن موها به کار ببرید زیرا هر اقدام نادرستی می تواند موجب گره خوردن موها و پیچیدگی آن شود.

پس بهتر است از چنگ زدن موها خودداری کرده و موها را از بالا به پایین بشویید. برای استفاده از شامپو آن را با آب در کف دست رقیق کرده و سپس بر روی موها ماساژ دهید. در صورت عدم رعایت این نکته، تعداد زیادی از موها از ریشه جدا شده و ریزش مو تا چند برابر افزایش پیدا می کند.

۳- استفاده از شامپو بدون سولفات

شامپوهای مختلفی در بازار وجود دارند اما همه این شامپوها برای مو مناسب نیستند. به همین دلیل پس از پروتئین تراپی باید از شامپو بدون سولفات استفاده شود تا ترمیم موها ماندگار بوده و خشکی و آسیب های جدیدی به وجود نیاید. اگر پس از پروتئین تراپی از شامپوهای معمولی که دارای سولفات هستند استفاده کنید، تاثیر پروتئین تراپی کاهش یافته و امکان ریزش مو وجود دارد.

پس بهتر است برای رفع این مشکل خرید شامپو بدون سولفات را امتحان کنید تا با خشکی پوست سر و ریزش مو مواجه نگردید. شامپوهای مخصوص پروتئین تراپی نیز در بازار وجود دارند و می توانید از آنها بهره ببرید.

دکلره-کردن-موها

۴- عدم رنگ و دکلره کردن موها به مدت ۳ روز

پس از پروتئین تراپی نباید موها را به مدت ۳ روز رنگ و دکلره کنید. پس از اتمام ۳ روز مانعی برای رنگ و دکلره کردن وجود ندارد و می توانید از آنها استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در روزهای اولیه پس از پروتئین تراپی موها تازه ترمیم شده اند و نسبت به فرآیندهای شیمیایی حساس تر هستند.

استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره باعث می شود که این مواد در عمق ساختار مو نفوذ کرده و موهایی که حساسیت بیشتری دارند واکنش نشان داده و دچار ریزش می شوند. پس اگر می خواهید از مزایای پروتئین تراپی بدون ریزش مو بهره مند‌ شوید باید این بازه زمانی را بدون انجام این فعالیت ها سپری کنید.

آیا پروتئین تراپی باعث ریزش مو میشود؟

اکنون با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله، می توان این سوال که آیا پروتئین تراپی باعث ریزش مو میشود یا نه را اینگونه پاسخ داد که خیر چنین چیزی صحت ندارد. پروتئین تراپی به تنهایی سبب ریزش مو نمی شود بلکه دلیل اصلی ریزش مو پس از انجام این تراپی نادیده گرفتن و عدم رعایت نکاتی است که در بخش های قبلی بررسی کردیم. اگر می خواهید از موهای زیبا، درخشان و لطیف خود پس از پروتئین تراپی لذت ببرید، مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو را به دقت رعایت کرده تا از مشکلاتی مانند ریزش مو در امان بمانید.

[moshavere title=”جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت پروتئین مو تماس بگیرید.”]

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید